Tuesday, September 09, 2008

membebel

Rasanya hari ni lebih sesuai utk aku menceceh dari buh gambo kat blog.. (x der gambo sebenarnyer)..hehe.. As usual biler weekend kami sgt bz.. hari Sabtu b4 balik Shah Alam..kami sempatlah tgk baby baru Mai (Aqil Wildan)...(will upload pics later) yang kelakarnyer biler borak ngn Acih...

Mama: Acih, hari ni kita nak tgk baby...

Acih: Baby mana?

Mama: Baby Aunty Mai... Syasya kecik tu.. dah ada adik....

Acih: Yelahhhh... kat mana?

Mama: Kat rumah syasya kecik lah..

Acih: yelah kat mana?

Mama: (malas nak layan)..

Sebelum pegi tu.. dah begaduh ngn Acih..sbb dia x nak pakai baju yg aku pilih.. aku bernekad.. raya tahun ni.. x belikan Acih baju raya.. dia dah ada baju kurung yg Wan buat tu.. dah cukup dah.. aku gerammmm!! baper byk baju.. ada yg lom pakai.. dia tgk je dia tak nak..abis?? aku nak sedekahkan lah? ala2 aku celebrity org kaya2 yg beli.. x penah pakai pastu donate? uwaaa.. tensi okeh!

Pas jer tgk baby mai yg comel bangat..siap ada lesung pipit tuu..geramnyer... pastu terus ke Shah Alam... lepak jap..then aku ngn Pak Radie gi pasar ramadhan kat Stadium Shah Alam.. mmg sonok tul cuci mata tgk lauk2.. ayam tegolek2.. fuh.. heheh.. dah abis round and bli blah sket.. terus balik... amik ko.. belambak2 makanan..haha.coz my sil beli gak.. x sempat nak masak..sbb my mil bz jait baju... lepas berbuka... dorang gi tarawikh..aku jaga budak2.. (mcm biasa arr reason aku kan)..hahah.. mak aku salu sound aku.. ko tu tak abis2 alasan jaga budak..heheheh...

Pas tu tgk tv.. Acih dah tido..aku ngn Pak Radie kuar merambu.. lepak sampai 3.30 pagi ngan member2.. heheh.. balik tido... sahur.. tetap bangun dan makan!! heheh.. aku x leh arr..kang x makan aku pitam!! hahahah..

Pas tu tghari gi amik Anny kat Subang.. ktorang gi terjah Gazebo nyer factory kat Puchong.. (gazebo aku menang x-rel).. selagi tak terjah..dorang akan wat bodow kan kan? pastu aku kipas2 sket pekerja Indo tu.. aku hangkut dia sekali gi umah customer yg nak amik gazebo tu.. nak ukur2 sket leh masuk ker tak... dah settle... anto dia balik... (hopefully x der prob lagik psl gazebo nie.. i'm tired of it)

Pastu singgah Shah Alam Mall nak survey handphone..mama (mak aku) nak tukar handphone..mcm biasa..aku kan kaki kipas mak aku..huahahahha.. awal2 aku dah booking hp dia yg dia baru pakai dlm 4 bulan.. yahooo.. dah tu..terus amik kasih kat umah Mil... nak balik Putrajaya.. (Pak Radie dah lemau)..sbb dia tetiba demam.. pastu mak dia sound.. 'Tulah.. melepak lagi sampai subuh..berembun.. tu yg demam"...heheh.. padan muker!!

Sampai putrajaya terus gi pasar ramadhan... aku bli Laksa Penang Tanpa Belacan... gitew tajuk dier.. aku kan anti belacan.. kang gatai2... beli arr..tanyer Pak Radie.. dia x nk mkn langsung dia nak air RootBir A&W jer.. bley?.. aku x puas ati ler kan..sbb kalo dia x makan.. takkan aku nk mkn Laksa jer? mana cukup..aku nak mcm2..hahah.. aku bli ler rangka ayam (alasan utk Acih).. beli popiah basah 3 ketul (3 ketul gak aku buang sbb x mkn..kenyang) tamak kan?.. pastu paksa radie beli kebab utk dia.. x kan x mkn lak bukak posa... x kiralah demam ker aper kan..hahah.. Then terus balik umah... Sedap giler ok Laksa Penang yg aku bli tu..harus aku tingin lagik Laksa pakcik nie..hehehheh... sedap sgt...

Monday.. aku dah bangun siap make-up nak gi keje... Pak Radie x moh gi keje..demam..mata dia dah bengkak dah.. ok ok.. last2 aku pon malas..gi pon aku mmg nak gi Ampang jap lunch time.. baik aku amik EL terus angkut Acih sekali... so kol 10.30pagi camtu.. angkut Acih terus balik Ampang.. Ayah ada appointment doc kat HUKM arinie... Ayah plak mmg byk prob..penyakit mcm2.. tp yg appointment ni nak masukkan camera utk check usus.. sbb nyer salu x lawas...

Sementara ayah kat HUKM..aku, my mom, ngn ida my sil.. gi kedai hp kat area DBP.. my mom nak amik tepon baru..so will pass dia nyer hp to me (kira utang ler).. and mine sell to Ida my sil..waaa.. bagus tul strategy.. heheh.. kat Ampang (umah my mom) aku dera mak aku suh masak aper aku nk makan..hahah.. (ayam belada (my fav)+kari telo (radie's fav)+kangkung goreng... dgn nasi skali aku tapau..heheh.. siap2 terus balik putrajaya ngn Acih... siap tapau bubur nasik ayam lagik..heheh... mmg 1 sudu jek aku rasa..pastu buang..hhehe.. x elok ok membazir..

1 comment:

Miss Moon said...

hik hik banyak nyer citer nko ....comey kan baby Mai aku pun lom upload agi gambo nyer ...

Aku cakap kat Isk ...Isk syasya dah ada adik ...buley dia marah aku dia kata nih isk punya ....yaya isk punyer bukan syasya punyer . Siap marah2 aku lagi ...apa da padahal dia yg tak paham ...tak koser mak nak layan

Sonok nyer nko dapat dating ngan pak radie ...radie pun dmam ek . Aku nih dah 6 hari demam on off + selsema + batuk ....adeh siksa duk dalam opis hidung tersumbat laks tew . Tak biasa ar nak napas napas kot hidung nih