Monday, September 01, 2008

Slamat Berpuasa...

Hari nie hari ke-2 berpuasa... semalam adalah hari Isnin yg paling bz utk aku... walopon cuti (merdeka).. tp time ni aku dah plan aper nak buat.. so bgn jer pagi2 (kul 10 pagi)..hehehe... terus siap2 kemas2 umah sket... bukak langsir.. nak cuci langsir nipis putih tu dah naik kepam dah!.. gi rendam... pastu mandi.. (plan nak gi Pasar) nak bli stok bahan mentah bulan puasa nie kan.. Al-maklum ler.. bulan puasa mmg malas bangat makan kat luar.. sbb aku ngn Pak Radie nie jenis kurang sabar nak beratur..nak menunggu..

Sekali dah siap mandi.. Acih nampak aku plak.. pakai jeans.. "mama nak gi mana?".. erkk.. aku pon jawab "Nak gi pasar jap.. bli ikan..kasih tinggal ngn papa kejap boley?".. "kasih nak ikut.. nak ikut.. nak ikut mamaaaa".. ok ler..aku pon mandikan Acih.. siapkan dier... (semangat giler budak ni nak gi pasar okeh!!)... then dah siap terus ler keluar umah ngn Acih.. (my assistant tolak troli kecik)..heheh... ada pa'edah gak budak ni follow.. hahaha..

Sampi pasar.. ramai giler org... beli arr.. daging...ikan...udang..sotong.. ikan pari... sayo... santan..pisang.. dan lain2.. pastu terus gi Guardian.. nak carik shower gel kasih.. x der plak.. huhu.. so cuci2 mata kat guardian jek..

pastu sblm balik umah singgah plak kat kedai runcit.. nak cuci mata lagik ngn acih.. beli nestle choc ice-cream.. auww.. (di bulan puasa utk aku yg x leh puasa)..hahahah..

Balik umah kemas2 barang... siang/cuci ikan sumer2 tuh... pastu lepak makan ice cream ngn Acih.. auwwww... sowiii pak radie.. (x sengaja!).. penat tau gi pasar..panass...hehehe. Dah itu jer..selebihnyer aku sama jek mcm org lain yg puasa... bkn makan pon!..

Petang tu siap2 utk masak lauk nak berbuka.. kali ni aku masak nie...

Ikan Pari Masak Asam Pedas...

Asam pedas ni ler favourite aku dari dulu kini selamanya.. x kira lah ikan aper pon..tp ikan pari lagik aku suker.. (sbb asal usul dari Melaka kot?).. heheh..

nie cendawan goreng yg Pak Radie suker tu..

choc ice cream with banana & m&m's and milo crunch..(aper tu pa?)dapnyer laaaaa... tebayang2 plak dah..hahah.. sajer buh gambo nie.. bagi korang terliuq sket kan..ngn aku2 skali teliuq.. sejuk jer masuk kat tekak..hehehe...

4 comments:

Sham Ummi Echa said...

sekali lg aku ulang..ko mmg rajin masak la filla..aku??? toksah hrp ler..ada gak cita2 nan murni nak masak utk laki bln poser nih...tp x tau ler biler..malas+letih okeh..
dapnyer aiskem ko tuh...pndai ko tokok tambah kt aiskem tu..kalo aku..cedok letak dlm mangkuk terus ngap sajer...hahahaha..

C!kpuanmuda® said...

owh... saye juga menchentai asam pedas. ikan parang n pari!!! yummeh..

MamaIcha said...

filla...u dah wat i terliur tau...:))

anyway, i pun pencinta asam pedas...x kisah la ikan per...nyum nyum...:))

...$weE+ 666... said...

ko tak posa poms? anak bulan telah kelihatan kekdahnyer?!!! aku pong sama!!! muahahahahahahaha... bendera 'loudness' dah naik dulu daaaaaaaaaaaaa.... bengang pun yer gak, aku paling tak suker fes day posa dah takleh posa... rasa mcm tak posa sebulan okeh!!! tp nyer ko bleh plak serentak dgn aku + fara tak posa. sib baik dok jejauh, kalau dedekat konpom kiter bertiga dah mengHANTU-RAYAkan diri bersama-sama kat pantry dgn jayanyer ye tak?!!!

muahahahahahahhahahahahahahaha...
(syaiton mana gelak tu? bukan bulan posa syaiton sumer kena ikat ker?!!! huhuhu... larikssssssssssssssssss!!!!)