Friday, November 28, 2008

Mari Mengumpatsss...

aku sejak anak aku x der ngan aku dah seminggu nie.. tetiba rasa jahat sket... hahah.. tu ler pentingnyer anak ada disisi..kalo tak! arinie aku nak mengumpat/bergossip sket.. bukan nak ngumpat kengkawan aku... ohh tidak... aku kan baik... huahhahaha..
sajer nak share2 citer.. ceh! share citer konon.. malu gak tu nak cakap NGUMPAT..haha.. kisahnyer gini... smlm kan aku balik umah lunch time..mmg tetiap ari pon lunch time aku blk umah... pastunyer... dah lek2 lepak sumer... b4 2.00pm tu aku kene la balik opis balik.. sekali tu aku leh plak satu lif ngn neighbour aku yg mak x baper nak bekenan ni kan... hihihi... tatau ler aku rasa neighbour aku ni ala2 psycho family arr.. arghhhh jahatnyer mulut aku nieh... baru jek ckp kalo org tak kaco aku aku x kaco org.. tp ni sibuk ngumpat dia plak... tp mmg dia kaco aku pon!!!! neighbour aku ni ada anak... yg aku salu tgk tu yg dua org tu jeklah..sowang laki..sowang pom... pastu anak dia yg pom ni baru dlm darjah 5 kot... dah ler dressing ala2 penari hongkong... rambut pon dah kaler2 okeh... hello?! darjah 5 ok!! aku dulu tingkatan 5 pon pakai lipstick lap balik sbb malu okeh!!!! budak ni ko jgn ckp ler...takat mekap2 tu biasa arr kan! gi sekolah pakai tudung... haaa kan aku kalo dah ngumpat! patu kan psycho ok... kalo aku nk blk umah ke apa ker.. suker tgk aku atas bawah.. mak tau la mak lawa kan... huahahha.. tp perluker ko pandang aku atas bawah mcm relakkk je tgk.. ko tak pikir ker aku ni nak wat cemana kalo ko tgh perati aku x kaver2 line? nak jer aku sound.. ko perhal? x penah tgk org ker aper?.. jakun siot... pastu siap leh tejenguk2 time aku bukak mangga grill tu... rimas okeh.. dulu2 aku senyum2 gak kat budak ni.. tp biler aku tau budak ni mcm psycho.. aku masammmmm kan jek muker nieh.. pastu budak ni tgk2 jenguk2 tesengih2.. gilo apo?...
sambung citer smlm kat lif tu.. sekali tu aku nk turun.. masuk ler lif tekan ler button 'G'.. pastu budak ni masuk..adoihhh ... sempat lak dia masuk naik ngn aku.. x perlah.. sekali dia tahan lif tunggu mak dia plak..hangin tul aku! x perlah kasi chan.. sekali nah! mak dia masuk... pakai dress bunga2 beso okeh! tekezut mak..tp mak wat2 kewl dulu... anak dia pakai all black gitu.. ngn legging itam.. baju itam.. tetiba boots! heloo? aritu pakai jacket bulu2 bleh? ko ingat ko dok london nak pakai bulu2 arnab kat leher bagai? patut ler anak dia gitu mak dia pon mcm tuh!.. baguskan smlm? aku dok prati mak dier.. anak dia dok perati aku.. hahahha.. siler tolong imagine yer biler aku citer nieh.. mak dia pakai dress paras betis kaler putih... dress itu cuma ada string yg halus.. kat dalam long sleeves kaler merah ang2.. dimatchingkan bersama tudung kaler merah! sbb nak match kan ngn bunga2 yg beso2 tu pon kaler merah kot?..ngn kasut heels terompah kaler merah ang2.. waaaa gitus! tebeliak mata mak.. dress tu ketatsss sampai ke pinggang.. tetiba sampai pinggang yg ala2 x baper nak ramping tu kan nah kedut2 plak.. pastu dia ala kembang... (tepaksa mengembang sebab mengikut struktur pinggul dia kot).. Acih mesti suker gown makcik ni... heheheh.. aku bukan sajer nak ngumpat makcik ni.. tp makcik or akak nie.. ntah ler.. kalo tgk aku ke.. Pak Radie ker.. Acih ker dia wat dow.. mcm aku ni halimunan lak kat situ.. x der prasaan ker nak tegur2 Acih ker at least? aku dulu masa baru masuk umah tu.. asik sengih sampai tinga biler nampak neighbour.. dia? bukan nak balas sengih kat aku.. dia buat tatau.. aku plak mcm rasa konpem aku ni halimunan dia x nampak aku!.. dah 2,3 kali kene.. pegi lah mampos.. sowi gua nak senyum kan?..
ada lagi kes jiran aku yg sama ni gak ler kan.. pagi2 buta nak gi keje tu.. dia leh motivasi anak dia yg lelaki tu.. x salah aku budak tu form one ke darjah 6... aku dah ready nk gi keje.. aku dgr ler memekak2.. melalak2... tp mcm pelik..tu bukan sora baby.. heheh.. pastu tunggu lif.. alamakkk.. sama lagi ngn neighbour nieh.. aku rasa anak dia x moh gi sekolah.. ada prob aper tah... pastu mak nyer ni marah ler.. biasaler mak marah anak x nak gi sekolahkan? tp nie.. mak dia heret anak dia yg beso gajah tu ko tau! dah ler drama swasta kat situ.. aku diam jek ngn Pak Radie.. mak dia tahan lif ngn kaki sbb sambil nak heret anak dia ni masuk lif.. lif plak time tu ramai giler.. mcm biasa ler.. akak ni kan dia rasa dia jek wujud kat block tu.. dlm lif.. dia ceramah anak dier.. sekali ngn org2 dlm lif pon kene dgr ceramah dia.. sambil2 sumer dok tahan nak gelak.. temasuk ler aku..hahhahah.. dialog mcm ni lebih kurang.. (assume anak dia nama Boy)
mak: Boy x boleh mcm ni boy... boy kene pegi sekolah!
Boy: uwaa uwaaa.. x nakkkk..
mak: Boy... suatu hari kelak Boy akan melangkah ke alam remaja... Boy kene hadapi sume nie..
pastu aku dah tak hengat... giler bodoh... aku ni senak2 ketat dah menahan nak beterabur aku nyer gelak.. hahahaha.. besungguh2 mak dia nasihat anak dier.. bahasa kamus gitu.. org dah ler penuh dlm lif.. sumer diam.. tp aku tau.. sumer nak beterabur gelak dah tu.. lagi ler aku x leh tgk muker Pak Radie time tu.. sbb kalo aku tgk.. konpem aku x kira..situ gak aku bantai glak..hahah..
Pastu aku rasa yg 'membolehkan' aku terus mengumpat jiran aku nih kan.. dia ni keta banyak.. kaya ler kot.. bagusler kalo kayo kan.. tpnyer.. ko ingat parking kat umah tu..ko punyer jerk ker?? ko jek ado kete byk? yg pakai nyer 1 tu jek.. lagi 2,3 bijik tu... yg mercedes lama bekarat tu.. dia leh parking kat VVIP nyer parking space... x beganjak2 okeh... x perlah... VVIP space tu yg ado tando CACAT.. mmg dia cacat kan? so biarjerlah.. tp hangin ler! ko nak sedap jek parking kat ngn lif.. baik ko angkat kete ko letak tul2 kat dpn pintu lif tu.. muker x der lah nak rasa besalah...kondipennnnn jek! dah tau ko x guna kete tu..ko gi ler parking jauh sket... ramai lagi org nak guna parking space tu kan?dah ler anak ko suker tgk2 aku.. pastu cubit pipi anak aku pastu lari.. anak aku pon leh pelik ngn budak psycho tu... biler Acih panggil..'kakak'..kakak... budak ni buat bodoh terus masuk umah... ngong! x dgr ke anak aku panggei?
Astaghfirullahalazim... pepagi aku dah buat dosa ngumpat org.. tp aku konpem akak jiran aku tu x baca blog aku nih!! hahah..sbb kan tiap kali dia tekan lif dia mesti tekan button nak ke atas! eiiiii ngok tul..geram aku! padahal nak turun.. naper ko tekan atas? kalo tekan ats.. konpem lif tu bukak pastu kita sumer masuk lif.. lif tutup... jap kang lif tu tebukak balik... pastu baru nak tehegeh2 tutup balik..aku dah ler dah lambat! bengong.. dia tekan atas.. sbb dia imagine nak suh lif kat bawah naik ats pi pungut dia kot?.. jadi kalo aku dulu yg sampai kat lif.. harusler mak kelam kabut nak tunjuk kat jiran aku ni.. aku tekan button bawah.. rasa nak ckp jer 'kak tgk ni.. nak turun bawah..kene tekan bawah okeh!!!'
Kalo pasal ajak ngutuk org...ngata org.. ngumpats org.. aku mmg terror! hehe.. tp tu biler aku dah geram jek.. heheheh (x nampak jahat sgt kan?).... ni ler dia.. biler Acih x do.. entry aku terus betukar yg jahat2 jer... uwaaaaaaaaaaaaaa indu acih.... dia x excited pon nak ckp ngn aku kat phone... sibuk suh aku panggei papa jek.. menci!!!!!!! aku yg jaga dia lagik byk.. tp papa gak yg dia carikkkkk.. uwaaaaaaaaaaa mak jelesss jelessss jelesss.. tesinggunggggggg!

14 comments:

Anonymous said...

kakkahkahkahkah...ada lagi org cam tu dlm dunia ni.....

Sham Ummi Echa said...

hish..hish.. x psl2 aku dpt dosa ngumpat.. ko la nih..pg2 jum da ngumpat org..hahhaha

tp kalo aku pon aku naik hangin kalo ada neighbour cam2.. bengong tul.. sabo jer la.. apa punya worang da..ala ko wat doww jer la.. org camni xleh layan.. xyah ko ssh pyh nk senyum sengih kt dia.. kalo dia leh wat ko cam halimunan..ko pon leh gak wat dia halimunan gak..lantak kan jer..

azdra-azdra said...

biler boy melangkah ke alam remaja?? baju bunga2 besar warna merah?? tudung merah?? kasut terompah yg gi tandas tuh ker?? giler dowwhh.. mcm ala2 baju manjalara tuh..tp gemuk?? sedar diri ke tak sedar diri nih?? gilo apo???

gile?? hahahha lenkali ko hempuk jer anak dia ngan beg acih tuh.. senang citer.. sengal..klu aku, aku dah lama jegil bijik mata aku nih kat anak dia nih.. lepas tuh, sure aku sound, "aper tengok2!!?? nak kena lempang!!??" confirm nangis budak tuh..then ngadu kat mak dia..

mak dia serang aku..aku cakap..ko yg buat... bley?? hahahahahahha harus dia rodok keter ko ngan merc karat dia tuh...

hahahahahahhahahahahahahahahahah

Liyana said...

kak,ada gak org psiko mcm tuh ek?
isk2...nape guna bahasa "KAMUS DEWAN BAHASA & PUSTAKA" dengan anak dia?lawak seyh...

Anonymous said...

tu btlnya psycho tu..sabo je la...
samala dpt neighbour yg wat dono..kita senyum..skali dia wat bodo jek..ish memang lepas tu xde makna la nk senyum2..kalau nampak dia bukak pintu..buat2 la sibuk..sbb malas nk b'tembung..hehehe...
alahai..windu nk tgk acih...

NoR WaHiDa AbDuL MuNtaK said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

ko soh aku bayang kan... tapi
letihh aku nak bayang..macam pokok bunga ke..macam clown ker..macam nangka yang di sarungkan kain !..

takpelah..apa pon aku paham maksud blog ko.. ko nak ckp ko lagi lawa & glam dr makcik tu kan kan kan? ahh aku kan bijakk..

NoR WaHiDa AbDuL MuNtaK said...

saper ek..mukcik tue...mungkinkah aku pernah bertembung dengannya? Tingkat 13 gak yer????

MamaIcha said...

lawak la u nie filla...but seriously, ur neighbour tue mmg psycho...take care tau...hahaha!!!

Anonymous said...

salam... isk isk isk... "leh gelak guling" ngan statment akak tuee... addoiii cam la lif tu dia punya.. suka hati jerk wat statment x kira tempat... lol!

Anonymous said...

hi..am ur silent reader.ni adelah entry plg lawak yg i penah bace dlm blog u.yg lain lawak gak tp yg ni terpaling.hehehe..entertaining blog by the way.love it.:)

-butterfly- said...

:: kak filla..
:: next time sile pastikan..
:: akak standby camera akak k..
:: untuk snap pix2 mereka sekalian..
:: baru syiokk..
:: hehe
:: tp bebuat le akak nak snap gambor lift ke.. ape ke..
:: huhu

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

Lenny said...

ahahhahahhahahhahahahhahahhaha

pagi2 buta dah sajer buat lawakkkk....

aku terbayang apa tau.. ko tgk tak citer.. hikayat putra shazlan? ha.. cam makcik dier yg garang tuhla kann... nieh... tapi.. tambah tudung... ahhahahhaha...

jahat aku gelakkan org.. tak baik aku nieh... :))

A m m i said...

jiran ko yg agak2 psyco tu mesti rsa dia dah glam gilelah ngan baju dia tu..

abaikan jelah jiran camtu..byk lagi jiran yg besh..

tekejut aku tetiba ada nama betul aku kasi komen paling atas..tp itu bukan aku