Wednesday, December 24, 2008

Kasih & Mama went jogging...

Story 1
al-kisah..mak Acih tetiba rasa kegemukan yg melampau giler... hahah.. telah menjadi sgt lazy 2 d max... rasa mcm nak angkat kaki bejalan pon berat and slow jer mcm siput.. tp cuba kalo suh mak acih ni makan... leh gak ler dipertimbangkan nak masuk prog. 'believe it or not'.. aritu aku masak mihun goreng... 1 mangkuk beso utk 3 org makan tuh.. dgn slamber giler aku habiskan okeh.. Pak Radie makan 3 suap jek kot (noodles not in his fav. list..).. hahaaa.. aku kan sumer mender becanggah ngn Pak Radie.. aper aku suker.. sumer dia x suker..maka sbagai bini yg rajin memasak..haruslah aku masak ikut selera aku!! huahahah..kengkadang biler rasa insap jap..baru aku ikut tekak dier.. heheheheh.. org laki ni..kalo tanyer.. 'nak makan aper?'.. jawapan dia mesti.. 'ntah.. apa2lah'.. rasa nak sungkup jek ngn tudung piuk... susahnyer laaa nak gitau mkn aper.. cuba kalo aku.. perghhhh..konpem mcm2 aku order...
so demi mengamalkan gaya idop sihat... aku rela angkut Acih sekali gi jog.. hahahah.. Acih sgt excited.. gi store amik kasut dier.. siap amikkan kasut mak dier... heheheh.. ingat nak gi jog kat2 ngn dewan kat area umah tu... sbb situ ada tempat leh jogging pusing2.. so leh nampak Acih biler aku nak lari nanti... dah semangat waja nih... sekali tgk... ada budak2 laki peno men bola lak situ. aik??? sejak biler lak nieh?? so aku round2 ler dlm dewan serbaguna tuh.. waaa dorang tgh pasang barang kat gym... ok.. then aku gi tanyer kaunter.. mebi gym aku bukak bulan jan 2009.. harus aku gi situ bawak acih ptg2.hehhehe... jom layan gambo dulu....
giler tuh anak aku gi jog pakai skirt okeh!! hahah.. ni baju balik from nursery.. mls nak tukar..
sebelum besenam kene abiskan kopok dulu... pastu sebok nak tgk aeroplane...pastu sedikit bingit biler mama nak amik gambo dier.. waaa.. Acih dah leh arap snap gambo using phone..

waaaa..... sgt boleh harap lah... motip pala aku x der????? ok ok... nasib pandai plak lepas tu..hehehe...

jadinyer...smlm x der lah berjogging ker aper.. jogging2 manjer ngn acih jek kat sini...

Acih tetap mcm mak dier.. lari nyer sket jek..haus lebih!! hahah.. lari 5 langkah carik air..
pastu tonggang kopok dia bg habis... heheh... pastu aku ckp "cpt acih lari lagi.. kita gemok kan..nanti leh kurus".. hahahha.. dan2 tu dia pegang prot dia.. "Kacih kurus....".. huh??!!! kurusssss konon!!
muker eksyen x suker owang amik gambo.. eh smlm acih singkap baju Pak Radie.. pastu dia sound ngn muker tekejut "uihhhhhh.. ni perot ke apa? besa nye?"... hahahah.. suker2 ati dier jerk.... prot Pak Radie dia kata beso?.. abis prot aku ni aper???? tak pon ayat dier "uihhh.. ni pusat ke apa? besanyer"... huahahah...
ni kejadian 2 hari lepas time balik dari nursery... Acih jerit.. "mama.. tgk kete tu..ada Doraemon..cutenye".. then aku terus toleh.. waaa sempat snap gambo.... aku pon ckp "a'ah laa..comelnyer... Kasih nak ke kete kasih gambo ultraman mcm tu..cantik ke?"... kasih diam jek.. then aku tanyer lagi.. skali dia jawab.."mama.... tengok betul2.. tu bukan otomennnn..tu doraemon"... erghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... asik nak kenekan aku jek sumer org dlm donia nieh!!!! ces.....



Story 2

ni gi alamanda ari ahad arituh... heheh.. budak ni.. memacam.. nak tu nak ni.... nak cing.. nak yak.. sumer arr.. tensi aku.. tp syok arr alamanda skang ni... big apple baru jek bukak next to starbucks tuh.. lagi nak aper? sumer ada okeh... (belagak giler aku nih).. hahahha..

uihhhh ni orang ker aper nieh???nachos adalah kegemaran saya jugak..lagik2 yg cheeze.. arghhh.. sgt sedap kat The Coast..tp sian aku tgk coast ni..mcm nak bankrupt jek.. meja yg aku dok pon dah senget..dah patah actually tapak bawah tu.. bengong!.. pastu x der org pon diri kat luar kedai.. ada ler 2 org jek staff dok dlm dok kat kaunter... bubuh ler loceng ker.. so biler ada customer nak tambah order ker.. kita 'tinggggg' jek dari luar.. abis takkan nak jerit???
masa Pak Radie bawak acih gi cing... lalu kat starbucks..dorang bagi ayaq free..sgt comel cup dier tuh..hahha.ngn straw pendek mcm kene kerat tuh.. auww.. one for me.. one for you... (jgn tanyer naper segala bag.. segala kain dok kat perot mcm tu...heheh..mak kan business kek lapis skang nih) sedap2 minum mcm tu... pastu si clumsy-filla ni telah menumpahkan ayaq tu kat bag..nasib x masuk dlm bag... hishhhhhh "aper pegang sumer jatuh"... ayat yg salu digunakan utk marah Acih... kini sesuai direfer kepada aku plak... yer yer...cukup ar dulu citer utk arini...

9 comments:

Farah_W said...

yes u r rite pn filla...alamanda best!smlm baru je bershopping di alamanda b4 g JPK...best..best...tetiba ada plak org bergaduh kat orlando butik...mcm2 ada di alamanda.... hehehe

CS @ Mama AA's said...

panjangla story ni...
nak komen yg mane ek?
ha... bab ble tanye laki nak mkn ape ... cam same je nasib kite hahaha
bab perut uish
apsal budak2 ni suke tgk perut ek?
anak sya lagi best die kate perut babah ade baby... hishis seram bunyinyer...

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

ehh poms...lama gler aku x borak ngn ko kan...pastu aku tgk skang sume dah strt memblog bagai...even sblm nih aku silent reader blog ko..(hari2 okeh!)hehehe tp kali nih aku nak komen jgk..ekekek
tang mana lah ko kata gemuk tuh ehh?? aku tgk maintain ok jerk..kering je! :P konpius aku!! lain le aku nih dlm sbulan dah naik 3kg dah..huhuuhu

Sham Ummi Echa said...

sama ler cam laki aku..biler tnya nk mkn apa..dia jwb ikut suka awk la..x kisah..leh gitu..jwb jer la nk mkn apa..tp elok gak dia x jwb kan..kang dia kata nk ikan jaws msk lemak..mana lak aku nk cari kan..

auww...cntiknya betis ko..bnting padi gitew...muahahahha... argh..pesal ko ajak acih jog skali.. nnt dia kurus tp ko x..cemana..aku rasa kopok acih tu pon ko yg sebat lebih kannn..kann..

MamaIcha said...

filla, i x sempat lg nak g big apple...bestnya!!! anyway, cute gak gi jogging pakai skirt kan...hahaha!!!

Liyana said...

kak filla....
camne acih leh jog dgn skirt nih?btol2 advance in fesyen ni... hehehe~ neway suka tgk pic both of u masa minum starbucks tuh~ acih looks notty!!!

Anonymous said...

kasih sngt comel..brape ek tinggi kasih?
she looks tall..

happy2gether said...

rajin ko jog n bwk kasih skali ek? aku suka gambo dia yg atas stroller tu...cute bangat...

FaTiN said...

kasih pe kaba today??