Thursday, February 12, 2009

AlamKulKul Vs. Bali Rani...

pada sumer yg memberi infos kpd fillanie..thnk u yer... dah set baekk punyer.. sbb senang deal ngn supir Aris from bali tuh..dia yg tlg check kan hotel yg filla nak tu.. so semalam aku dah usha 2 hotel kat Bali nie.... (dah survey lama..tp nak gak dok sini..sungguh x sedar diri).... AlamKulKul

(ALAMKULKUL KUTA, BALI)

hehehe... sukernyer tgk..ni sumer mama Nasya si Mai ler mensuggestkan aku... kan sudah!!! hahahah... lagi satu hotel yg aku usha smlam ialah Bali Rani ni pon ala2 cun gak... lobby hotel dier..perghhh sgt moden dan ala mewah gitu.. tp bowing lah..saya nak ala2 bali.. yg penuh ngn ukiran...semak-samun lanskap pokok yg cantek, taman2 yg indah.. (kan nak posing industan)... (BALI RANI)

Semalam Pak Aris si supir tu dok bersms ngn my mom... dia dah gi tolong usha 2 hotel nie.. so dia mcm suggest kan Bali Rani... tp ko tau jeklah aku ni kan..kalo dah hati aku ni dok usha AlamKulKul dari dulu...so aku mesti ler nak gi kat Alamkulkul ni gak..hehehe.... Pak Aris tu kata... Bali Rani sgt moden gitus!! mmg ler..gua dah usha dah... jadik mak aku yg merangkap secretary aku (kadang aku jadik secretary dia)..hehe.. mak aku ckp kat Pak Aris..kami mau ke Bali..jadinya..kami mau yg ada suasana di Bali..gak bisa dong yg moden2 nie... (auuww gitu ler kiranya aku terjemahkan disini siap ngn tokok tambah skali)..hehehe...

citernyer Pak Aris kata... Nyepi Day tu nanti hotel2 nie akan still ada air-cond... tp dorang tak bukak lampu.... dorang akan sediakan lilin yer.... (wah gitu.. korang rasa best ker? romantik ker? ker buat bejelaga lobang idong jer?)...hahhahaha.. x perlah... ni kan the best part pegi time perayaan dorang? baru ler ada experience kan kan kan?.. sebenarnya biler pikir balik..aku suka plak tekene pegi time nie.. sbb leh tgk culture dorang... so aku dpt ler experience yg org len tak dpt.. (wah sedapkan ati gitew)..jgn Acih ngn cousin dia si Dhya melalak sbb gelap2 sudah!!! harus aku mintak dorang supply lilin 100 batang bagi terang sket....
soklan aku tuk para pembaca yg bijak bistari..... saper salu booking hotel secara online???? kalo booking online...dia akan ptong credit card kita terus ker???? kalo kita tak jadik stay?? ker dia potong lepas kita check-out dari hotel??? aku ni dol sket mende2 mcm nie... nmpk jer tekoyo2 mcm terror.... hahahah..tp dulu masa online booking hotel kat Cameron highland.. dah balik dari hotel baru dia potong.... siler tolong jawab soklan saya nie....

8 comments:

genny da bomb said...

ermmm..ngakk ada idea..yang pasti..cam beshhhhh jek gi bali ni huhuhuhu..

asenye masa booking tiket flight online dia bukan tolak terus ke?hmm..tak pasti le plak..kureng periksa hehehhehee

Sue said...

filla.. tak silap aku la kan.. kalau booking hotel ni, lepas check out baru dia tolak. tapi in case ko cancel, kena tau gak t&c dia cemana. kadang dia tolak percentage je. cth ko nye harga tu 500. pastu ko kensel kan.. maybe dia charge ko 200 je la kot.. tgk t&c dia cemana...

Sue said...

eh btw.. cantik alamkulkul tuh! nnt sile bagi info yea segala2 nye la.. senang aku nk masuk lam buku. hahaha..

(pegi nye ntah bilee...)

Filla said...

hamba pacar yg henaa dah tau dah pasal booking online hotel..heheh... sonang bah itewww!! baca ler T&C dolu... 7days of working hours sblm check in x leh cancel..kalo cancel baru dia charge... heheh AKU DAH PANDAI SKET...HUAHAHAHAHH... (bodoh ker komen kat comment sendiri??)

manisz said...

mana ada bodoh lah Fil.. ko tu jer tk sabar.. tk mo dah baca2 T&C yg sah2 dah tertera segala apa soklan yg ko nk tnya.. maklumlahhh.. kepala dah kat alamkulkul.. :-)

MY HEART said...

filla,

bestnya nak gi holiday ek.. nak tanya awak arr.. camne nak booking online hotel??

Filla said...

Hanarose:nak booking hotel online nie senang je..tp mesti ada credit card... type jer website hotel tu..boleh booking directly ngn hotel... tp mcm filla, filla booking hotel kat bali tu guna nie:- http://www.asiatravel.com/bali.html?sid=1010&trck=YYYY&lan=
dah survey kalo booking directly ngn hotel lagik mahal.. so guna asiatravel ni lagik murah.. ikut step by step how to book.. fill in details yg dia nak.. then siap..dorang akan email confirmation booking..then print jek voucher tu dan bawak masa gi check-in kat hotel.. try ler yer..sbb rasanya booking online lagik murah dari walk-in..

Filla said...

wat sumer: aku dah booking guna credit card.. tp biasanyer kalo booking hotel dia tak tolak terus.nanti masa check-out baru dia tolak credit..yg pelik nyer ini dia tolak terus total harga hotel tu.. mebi sbb tak directly ngn hotel.. mcm melalui agent kot... so settle lah sudah masalah saya... tangkayu sumer!!!!!