Tuesday, March 17, 2009

JOM SEMBANG NGN FILLANIE...

semalam adalah hari membibikkan diri secara habis-habisan... memandangkan Acih telah dipos utk beperang berseronok bersama cousin2 tersayang kat Shah Alam kan kan... sebagai isteri solehah... haruslah aku kol Pak Radie siap2 suh dia makan kenyang2 atau beli jer utk mengenyangkan perot masing2.. mcm aku nie... beli jek kat kedai bawah tu... indahnyer donia biler balik goyang kaki sambil tgk Spa Q..semalam mkn ketiaw ladna pedas.. uih yg tinggal kaki udang ngn cili je.... licin okeh.. hihihi...
dah settle sumer... cuci plak baju kemeja radie yg ala2 tengkuk kemeja tu itam kan..yerlah.. gi kijer naik moto... dah siap cuci hand wash baju2 dier... aku dok tebayang plak nescafe panas2 tu.. uishhh layan kan?.. tp aku x leh buat dulu sbb kalo dah start rehat2.. mmg aku tak buat dah kijer umah... then... masa mandi.. sental bilik air.. tp satu jek lah.. bilik air sebelah tu biarkan dulu.. malas ok... aku kalo cuci bilik air aku suker guna berus gigi... berus dinding2 tu... celah2 tu.. senang sket... tp nasib arr kan kalo ada org teguna plak berus gigi tu nak berus gigi dia... aku dah sedap2 buat cuci toilet bowl bagai!!! kuakakakakak....capai vacum sedut sket satu umah... pastu capai mop... dengan cantik bergaya habis aku mop satu umah..hihi... wangiiii jer... pastu bekilau2 lantai.. auwww.. suker jer ati aku..sbb lama giler tak mop... aku tahankan jer bijik mata ni nengok lantai yg x bekilau tu.. kalo bapak aku lagik arr.. siap beli sabun mop lantai yg jenis licin giler tu... tebabas2 anak aku!!! hahahah...
selepas selesai.. baru je nak buat nes tgk suis tak on plak.. berzaman plak aku nak nunggu air tu panas.. (yerlah.. Acih kan takder.. so aku off ler air panas tu... sementara nak tunggu air siap..aku layan plak rempit vs. impak maksima... cayalah!! aku leh layan tgk citer2 mcm tu..kuakak... lantak ar.. pak radie tak sampai lagik..dia blk lambat... pastu ada plak watak nama 'fila'.. geli gua!! hahah.. so buat nes.. pastu baru ingat ada cuci kain... aku pon lenggang lenggok mak limah ar... sidai kain dulu... berbunga2 ati aku buat kijer smlm.. tatau ler apasal... hahah.. kalo dtg malas.. rasa nak menangis jek kene buat kije umah... hahah..
biler dah tatau nak buat apa... aku layan plak game peberet aku kat pc... weiiii korang tatau okeh.. aku ni giler game..... aku sanggup ni begaduh2 ngn acih sbb game kat pc.. tp salunyer acih biar jer aku menang... paling kuat pon acih nak dok kat pangku jer.. pastu dia sound 'cepattt mama... nak masuk longkang dah ball tu'.... hahah tak pon 'waaa... pandai lah mama.. leh dapat gula2'... hahah... tak pon 'mama main game ke? bagus bagus bagussss'.. (ceh sindir aku ke? terasa i tauuuuuuuu).. saper mak saper anak ha?.. yer yer... tu ler petua nak awet muda.. selalu merasakan diri ini anak2.. selalu tak sedar diri berebut game ngn anak.... so anda akan sentiasa nampak muda.. dan mengada-ngada... aku takot jek biler mak aku kol umah.. pastu acih angkat tepon... tanyer mama mana? then acih jawab... mama tengah main game!!! ceh!! menci aku tau.. dah baper kali dah kene... mula arr kan.. kang mak aku plak bagi ceramah....... suh aku bukak astro oasis lah.. dan lain2.. yer lah yerlahhh... heheh..
uih ni nak gi bali nx week... asal aku x pikir apa2 pon.. buat bodoh jer.. malas oke... mood tak mari arr.. cakap ngn pak radie..aku x der baju baru nak pakai..asek2 baju sama.. tak glam arr mak nak tayang muker kat blog!!! kan kan kan? nak seksi2 x leh.. kang mak aku hempuk aku kang... pakai je lah apa yang ado.....
tetiba aku sedar diri yg aku lapo nk mampos dah ni... lemah jek jari2 nie... nak kene pi charge batt jap yer.... tetiba ada org ym aku nak campak donut 2 ketul.. donut i tak layan okeh.. kalo nak campak... siler campak mihun sup..ketiaw ladna... mee bandung kaaa... layankan ajer lah citer bodoh aku ni yer..... i lap u all lah!!!
*oh ye.... aku ada upload sket frame2 yg diorder oleh customer2 tersayang (ceh tetiba tesayang)..hahah.. tp tak sumer lah.. sbb ada gak yg ditapis.. dan tak sempat snap tp dah deliver..... harap customer2 mak tu sumer puas hati yer ngn hasil kijer kami... jgn lah lupa order lagi.... jgn luper sebar2kan gak pada org kampung... jiran sebelah..sanak sedara... cepat2 gantung kat dinding.. pastu ajak org dtg umah reramai.. pastu tak pyh tunggu org tanyer frame tu.. korang gitau jer kat orang... hahah barulah mulia budi pekerti.... aku harap korang sumer berpuas ati.. kalo2 ada salah dah silap sepuluh jari aku susun... sesungguhnya yg kurang tu dari kami... yg baik itu dari Allah S.W.T... (tetiba jek aku ni aper hal)..hahha.. yerlah org ajo aku..nak beniaga ni marketing kene power... muka kene manis.... make-up kene tebal.... ok ok okkkk.. aku stop skang.... aku stop laaa nie....... (eh customer2 ku.. nak comment siler lah comment hasil frame tu.. leh gak aku guna utk promo lagik.. kalo tak puas hati pon leh cakap gak.. leh aku improve kan lagik).. ok ok okkkkk.. aku diam....

6 comments:

-butterfly- said...

:: hahaha!!
:: kak filla jahat!!
:: iza nak campak donut tak mo erk??
:: cube campak pizza hut ke, spagheti ke..
:: mesti nak kan?kan?kan?
:: adoi..
:: hahaha..
:: hampeh tul..
:: eh..yg frame tu member2 iza ramai yg berkenan..
:: tp mcm biase..
:: mereka tggu gaji dulu barumereka order..
:: hehehe


**ade sekali ke frame gambat i ngan tunang i tu??**
:: kuakakakakaka!!!
:: kak filla tak yah make up tebal2 pun dah nampak cam artis dah..
:: bak kata dak Effa kan??
:: bile jumpe kak filla excited mcm jumpe artis..
:: ahhahaha



^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

Unknown said...

wehhh aku migrain dlm mlm tadi..sampai ke pagi! skaliii bukak blog ko... lg truk aku migrain! takdiiirrr...

-butterfly- said...

:: lagi satu..
:: cara minta maaf bersungguh2 tu mcm dah nak raya lah pulak..
:: huhu
:: layanzz~~~


^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

Aryana & Adrienna said...

tq filla...i like ngan frame tu ...tp cian mata anak aku sebelah cacat ....tp aku happy gak ...frame yg lg satu nampk cun lak aku ...hahahhaha...tima acih lepas nie nak order lg ...tp aku takmo email sekali harung kang pak radie p buat sekali semua...haaaa kang jd pengemis aku lg minta duit kat laki ...nanti ai email 1 by 1.....haaa camner kenal tak muka senior2 ko nie...cun tak ???.....pastu sori ckp kat pak radie tak sompat belanjer dia aritu ....anak2 ramai pastu kak bedah lak muntah2....lain kali yer ckp kat pak radie....hahaha (selamat duit aritu ) ......

...$weE+ 666... said...

yelahhh... aku pun sama mcm jujue. migraine kronik dah ni... per kes aku rasa mcm takde full stop jer baca entry ko kali ni ek. hehe... ko mmg terror bersembang tol la poms... ;-p

Anonymous said...

salam yer puan filannie
bole tak buat tempahan tanpa frame..hanya print canvas...n postkan ke UK..sila bg quotation jika bole...sbb kat UK sgt mahal...25cm x25cm yg lengkap frame £35

email saya: kah675@yahoo.com

saya nak tau termasuk harga postage.makacihhh