Friday, June 05, 2009

SAPE NAK HADIAH..SILE JAWAB TEKA-TEKI-TEKA-TEKO..

aku ada adiah nak bagi kat korang..(padahal baru nak pikir nak bagi aper..heheh)..tp tak per..tu bkn urusan korang..tu urusan aku tuk pikir... ini adalah sebagai appreciation utk para readers yg memberi sokongan secara terang-terangan atau tutup-tutupan...hehe

keje korang ialah sile jawap teka teki aku ni... sapa yg dah tau jawapan...sile jangan jawap...(boley ker gitu)hihihikkkk...

TEKA TEKI

Di satu kepulauan yang tak baper nak indah niee.... terdapat satu pulau yg amat2 ler kecik... tatau cemana... ada sekor monyet tetiba tesidai kat pulau yg kecik giler tu... besar pulau tu muat2 jek utk monyet kiut tuh.... kat pulau yg kecik gile tu... ada satu pokok kelapa yg tak der buah... itu jek yang ado.... sian monyet tu..nak begantung idop kat pokok kelapa tu jer... so soklan bernas lagi bijak pandai dari aku ialah... apa cara yang monyet kiut ni leh buat utk keluar dari pulau tu?? pulau tu kecik giler okeh... kat tengah2 laut.... cemana monyet kiut nak ke darat?????

siler amik bahagian utk menjawab atau bagi idea utk monyet ini pergi kedarat... saper yg ada blog nanti aku leh gi kat link dia dan mintak alamat umah dier supaya aku leh post adiah tuk dia... saper yg tak de blog leh jawab jugak..jgn ler gatal2 tak masukkan nama..cik anon cik anonymous ni mak tak layan okeh... nanti pemenang teka-teki ni mak aku announce kat entry akan datang... tarikh tutup penyertaan ialah pada malam ini pukul 8 malam... (sile tgk jam anda skang)... eh aku tukar lah..sbb soklan nie susah..so aku open sampai ada pemenang..hehe..saper yg first skali jawap betul dia yg menang..leh gak letak jer email address korang supaya aku leh email mintak address korang...
eh typing error di situ..bukan mak aku yg announce... tp makkkkkk a.k.a AKU/SAYA/PATIK..

GOOD LUCK BEBEH!!!!!! HEHEHEHEHHE....

(tul jujue ckp signature aku ganas mcm baru lepas bunuh orang).. YE YEAHHHHH!!! JINBARA OKEH!!!!!!


12 comments:

yantz-yeem said...

nak teka..nak teka...

ok jwpn saya ialah...dia mengemudi pulau yg kecik itu dgn membayangkan bahawa pulau itu adalah sampan/bot/rakit dan membayangkan pulau yg dia tgh duduk tu akan bergerak utk smape ke darat...

aci x jawapan nie? sbb dah kecik nau pulau tu kan?ekekekeke..hantam saja la labu...

mannira said...

ala..tak de can la org nak dpt adiah tu.. sebab org tak tau nak jawab... nape ko bg soalan yg susah pale otak nak pk..bg jela yg senang2.. ha..ha..

love.prevails said...

hellooo..
sy antara silent reader kak filla, br nk komen ni..

nak try nk try..
1.sebenarnya jarak antara pulau kecik ngan darat sebenarnye setapak langkah atau pendek kata tak jauh pon, so monyet pon swim je pg darat..

atau atau

2.monyet tebang pokok kelapa gune apa2 kuasa hikmat yg dia ada,naek btg kelapa tu, kayuh laa dia sampai darat..

tp, sy rasa jawapan sebnr from kak filla mesti dasat ni :P

salam hug n kisses buat kasih yg comelll!!!

.atiqaturn. said...

monyet naek ats poko kelapak,,
then pokok tue pun terbengkok samapai ke darat..
sbb darat ngn pulau jaraknye same dgn batang pokok kelape..
ye tak?

;)

mira said...

monyet tuh monyet dlm cite dragon ball. so die gne awan terbang utk ke darat. btul x? kui3

Filla said...

hehehe...lagi2..siler jawab lagiii..saya tak kata salah ke betul keee... msih leh join teka-teki lagi.. penyertaan ditutup bila saya rasa nak tutup..kuakakkaka

Unknown said...

ahh bagus bagus...cepat sket bg jawapan! dah tak sabar dah aku nak kenakan anak sedara aku plak. asik bg teka teki jer kat aku !!

aku taktau jawapan soklan ko nih. anak sedara aku bg soklan bodow2 pon aku bodowww nak jawab. nikan plak taraf spm mcm nih!

redspider crystal said...

oleh kerana tatau tibe2 je monyet ni ada tersidai kat pantai tu,
so...tatau tbe2 gak monyet ni ada kat darat balik.

boleh gak pe..

~ Cinta Health ~ said...

erk.. camne ek?

monyet tuh panjat atas pokok kelapa peh tu lambai².... kot² ada nelayan nampak ker.... tak pon.. helikopter ker.... haa.. bolehlah dier tumpang sampai ke darat...

buleh ker cam nih? hehe...

Anonymous said...

I want not agree on it. I regard as warm-hearted post. Specially the title attracted me to read the sound story.

Anonymous said...

Amiable post and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you seeking your information.

Anonymous said...

Brim over I assent to but I think the brief should have more info then it has.