Wednesday, September 02, 2009

Apa anda boleh sediakan dalam masa 30 minit???

yer.. macam tak biasa plak ngn aku nih... aku kan tekenal ngn gopoh gapah.. dan suke berlari-lari riang... (ada gak pekdah nyer aku masuk x-rel).. so sumer mende kene laju dan pantas.. ko lambat maka ko tinggal arrr... mcm biasa.. aku sampei umah kul 6.40petang semalam.. giler menyumpah... amik masa 5 minit utk tukar baju.. utk on kan tv utk Acih... pilih2 citer yg dia nak tgk... (menyirap ok..pandai plak memilih2.. aku nak cpt niiiiiiiiiiiiiiiiiieee).. dan dengan riak lagi tekembang-kuncup idong mak nih.. siap gak daging masak kicap pelbagai..hihih... sumer ada..tomato... capsicum.. lada merah... dan rasanye sedapp.. "pa sedapkan? cuma daging tu keras sket je kan?".. oh tu salah daging bukan salah aku.. mak aku yg bagi daging yg konon2 dah masuk pressure cooker..dah empuk.. tak empuk pon????
sayo blum potong aku dah on api kuali.. (aku jeling jek mak aku masak) lagi laju giler.. rupanya mcm tu.. dia nak goreng ikan.. kuali sumer dah panas.. ikan dia dok dlm fridge (belah bawah) lagi.. kewl kan?? patutlah pantas!! uiii aku kene gi menuntut ilmu lagi...
ni permintaan Pak Radie.. popcorn chicken ayamas... aritu gorengkan utk Acih.. Pak Radie dok telan2 air liur.. tp Acih makan 2 ketul pastu tanak..dia ckp "mama tak sedap...masimmmmm".. aku tatau ler Acih tau ke tak masin tu masin.. ke dia main tibai jek.. rupanyer ada rasa mcm rempah kari2 sket.. ok jer?

itu sajer laporan saya utk lauk berbuka semalam... dan hari ini saya akan berjuang seperti biasa.. tapi lebih mencabar..hihi.. sbb inilah kali pertama.. atau buat julung-julung kalinye.. aku akan memasak lauk yg x penah umoooo aku masak!!! doakan mak berjaya ye kengkawan... cuba teka??? mak nak masak ape arini??????
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


'mende' yang mak nak masak ada kat dalam suat kabo nie... heheheheh... awuuuuuuuuuuu.. saspen ker? aiiii pon saspen... mintak2 laki aku tak muntah malam nie.... huahahahahha....

adios... selamat berbuka puasa lepas azan maghrib nanti.. bukan azan asar okeh!!







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

ratna said...

rajin betul awak masak walaupun dah sampai lewat kat umah.

suspennya tgk bungkusan tu. cecepat update esok kay.

MamaIcha said...

filla yg rajin, i cuma sempat 'berjuang' di rasamas jer hari nie...bleh la kan???

Chooyaya! said...

giler gigih ko masak filla.. gua semalam ada masa sejam pun, cuma sempat masak mee hun singapore jerk. ni ha nak kasik tips tak berguna. kalo ko rasa ikan ko, or ayam ko keras kematu, ko amek menda2 tu, bubuh dalam mangkok pastu masukkan la dalam microwave. selamba jerk. gua buat macam tu la semalam time nak masak mee, tetiba teringin nak bubuh ayam. sekali kuar microwave, ayam tu mcm dah half cook. muahahahah

Anonymous said...

makkk aiii.. rajinnya masak.. kagum la... mesti dalam surat khabar tu ikan keli salai kan?? kan? hehehheh

Liyana said...

cepat kak filla..nak tahu menatang pe dalam surat khabar tuh...tak sabar nak tgk resipi baru akak!!=D

Mimy Hamid said...

aku suprise nk tu dalam bungkusan surat kabor tu..cepat la fila oi

Anonymous said...

tersengal jap aku membaca cite ko ni filla..hahaha..