Thursday, January 14, 2010

cekidout.. eh silap... cekodok!!!!

seperti yang semua maklum... dan-dan jek 'semua maklum'... hehe.. aku kan kureng sket nasik2 utk dinner sekarang ni... aku prefer yang ringan utk malam... contohnye mcm roti, biskut, burger (ringan?), roti john, lempeng2, cekodok....





utk merealisasikan keinginan atau nafsu makan malam... maka tiada siapa yg akan melayan permintaan ku ini.. iyolah..laki mak kan asik keje..kadang balik lambat..kadang tak balik... maka haruslah carik makanan sendiri...





dah berapa hari dok tebayang cekodok ikan bilis cicah ngn cili sos panas2.. maka, semalam dapat gaklah aku makan cekodok air tangan sendiri... hehe... tgk tepung pon mcm biasalah.. ada jek kutu.. tensen mak tau.. takkan nak gi beli plak lagi... so pandai2 ler buang kutu-kutu tu.. tak pon makan jeklah kutu tu..bukan mati pon.. (ooopss sorry pa, saje tak bagitau..kang kalo ckp awak langsung tak sentuh cekodok tu... huahahahah) campur ikan bilis, bawang, daun bawang.. dah siap.. simple bongok je cekodok mak... tapi setengah balang aku bedal... perghhhh... mcm nak meletop prot mak.. terus nampak mcm peknan 8 bulan!! huahahaha... itu ler kelebihan peknan... ko mkn skit ke byk ke..prot ko nampak gak.. jadi mkn jek la byk2.. pastu jom nangis sama-sama lepas branak bile prot steady mcm peknan 6 bulan....
nah ini ler menu semalam... hari ni aku dok tepikir aper lah nak makan malam kang? aritu dah buat omelette makan ngn roti.. tetiba besok pagi kentut busuk ya rabbi... makan telo kentut busuk? hihi... apa-apa hal boleh ckp kat acih 'bukan mama yg kentut, baby yg kentut'... nasib Acih memahami... huahahahaaaaa..

oh itu sajer... sabtu ni gi genting.. yihaaa... tp tak lama ler.. pegi pagi, petang tu nak gi b'day party ieky & rayyan plak.... pastu nak deliver frame kat kak zai (order gambar artis youuuuu..nantikan entry mak kat blog framekasih nanti yeh) ngn nak deliver kat sham ummi echa plak...sampai ketemu di lain entry pulak yeeee... babaiii...










EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

onniey84 said...

sedapnya nmpak cekodok tu...rajin gak yer kak pilla time peknen nih..

Lenny said...

sedap plak nampak cekodok tuh.. rasa nak masak cekodok la plak arini.... yum yummm!!!

Chooyaya! said...

simple mcm ni la sedap.. aku suka kalo bubuh cili padi. maklumlah, bangsa buasir mcm aku mmg dah deal mati dengan cili padi. cecah dengan sambal kicap. sibet lu fila! balik karang aku nak suruh laki aku beli tepung la.. nak buat cekodok ni. cis!

Sham Ummi Echa said...

dapnyer cekidout tu ..eh cekodok tu.. wpon simple tp yg simple tu la yg maleh nk buat tp sedap dimakan kan..

eh..eh.. frame aku yek..eii x sbr da nih..

hOtMaMa said...

sodap eh cekodok!! dpt makan cicah cili sos.. perghhh.. heavent!

Si Hitam Manis said...

mama kasih.. sila singgah blog saya yang baru bertatih ni...

http://blogsihitammanis.blogspot.com

pHat sUe said...

aku dok pelik nape cokodok aku kempis kempis. nenek aku buat gemok2. laki aku tanye nape...aku ckp aku mana tau ha ha

kempis2 pun masok perot jgk he he