Friday, August 27, 2010

Buka Puasa Day 16

Alhamdulilah, masih gigih memasak.. eh sejak-sejak bulan puasa ni, aku dah mcm muslimah sejati plak..hahah... ayat pon sopan jek.. gigih konon..padahal masak simple-simple jer.. ok semalam saya masak sup ayam.. ingatkan sup bunjut adabi tu ada lagi..rupanya yilek.. terpaksa guna rempah sup.. hmmm.. tak suker sgt sup yang berempah mcm ni... kalau guna bunjut sup dia jernih sikit... lagipon Acih dulu kecik-kecik kalau makan sup ayam guna rempah sup ni..konpem cirit..aperhal tah...

-Sup Ayam-
 dengan daun bawang/sup nyer takder..carrot takde.. hantam jerklah..kat umah aku ni.. kalau masak letak kentang sebijik.. yang habis setengah jer.. tensi mak!

tempe + cili kicap pedas
tempe lagi.. semoga makin bijak lah kami sekeluarga..hihihi...

 sambal kering tempe + ikan bilis + tangan Acih
tensi aku masak mende nie.. semua dah cun.. skalinyer ikan bilis ni jenis yang keras tu.. stok kalo ko tesilap makan, dia tecucuklah kat gusi ko.. mampos.. seminggu terlantar!!



sayur goreng
sayur ni buat si pencinta sayur jer.. orang lain kat umah tu memang jakun tak makan sayo..


ishhh tak jemu-jemu aku update citer lauk kan? Pak Radie memang dah tak kosa nak tegur aku.. slamber badak snap-snap gambo.. siap tak bagi dia usik dulu lauk tu.. huahahahah...

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

5 comments:

~Rina Mazlan~ said...

Sedapnya dapat hirup sup panas2.. mkn sup je pun takpe takpayah mkn nasi...kan kan kan...

cputeh said...

sis ni mmg tau, time2 posa nih asik citer pasal lauk pauk siap ngn gmbar lg,buat org kecor n meleleh air liur jer tau.......tp apa pn sy akan slalu rindu utk baca sis nyer blog...hehehe

happy2gether said...

Filla, lama kita xborak, jumpa pon lama x jumpa....apapon aku selalu baca blog ko cuma kadang xsmpt komen...best dengor citer ko anak beranak....bagus ko masuk BF amani..chaiyok chaiyok..aku suker n sokong bangat...header tu pon ngancam, lauk pauk best, mmg ko rajin n super mom la filla, ada 2 org ni pon ko maintain gak...aku gak tunggang tebalik bila xdak maid nih..ehhehe

SHIKIN said...

alamak tempe lg.kecurnye tgk tempe sambal tuh..jawa..hihikk..saya bkn jawa tp teramat suka tempe.lagi2 dok muar mcm2 masakan tempe tu..smoga semakin bijak.dah bolehlah 2 filla u masak utk open house hehe

Filla said...

rina:uiihhh mana leh tak mkn nasik..menggelupur okehhh..

happy2gehter:lama giler tak jumpa and borak2 kan mai...wah ko komen sekali harung yer.. nanti kita set lepak2 ngn gang gagak hitam okkkk..

shikin: tempe mmg sodap..ishh lom layak nak masak utk open house..kang org balik cir bir camno?