Thursday, September 15, 2011

Birthday Present Untuk Papa...

Walaupon jiwa mak tengah sentap nie, tapi mak kan jenis takpelah... aku kan konon takde perasaan... baru pas beperang mulut dengan Pak Radie.. tetiba tup tup buat entry khas utk dia.. betapa loving nye... haktui... 

B'day dia aritu tak belikan apa-apa.. tapi Acih nak belikan something untuk Papa.. dia suruh guna duit angpow raya.. ok mak kau setuju... mari kita belikan hadiah untuk Papa... tapi guna duit ko dua beradik yeh? mak kau leh tolong pegi beli.. duit bak sini.. muahahaahh... 

So apa kita nak belikan bday boy tua? oh dia kan collect kereta... jom belikan kereta... sedap je bunyi kalau 'collect kereta' tu kereta betul.. ini takat-takat model kereta... lapan puluh bijik pon boleh.. eh ko giler.. tak boleh.. mahal okeh.. memula aku bayangkan seketul dlm RM59.. rupanya RM79.. pastu belikan wrapper tambah lagi RM1.50... so total RM80.50... share kakak ngan adik.. so korang kene keluar sorang RM40.25 muahahahah..... 

aku tak kuasa nak seprais2 ni lah.. aku gi Alamanda lunch time.. sorang-sorang je.. pastu kepala aku dah pening.. yang mana satu ni? brand yang mana? dari aku silap beli baiklah aku call tanya sendiri.. "Pa, ma kat Toys ur us, nak belikan awak kereta nih... Kasih suruh belikan kereta utk b'day awak.. apa nama brand dia? awak nak model apa?".. muahahah... teruslah aku menyangkung ngan baju kurung kat situ.. pilih kereta-kereta tu... settle bayar, suruh dia wrap, aku blah balik umah.. tengok dia ada kat rumah.. letak hadiah tu kat bilik keje dia... 

Petang tu Acih balik.. tekinja-kinja.. "Papa Kasih ada belikan Papa hadiah" (sambil sorok hadiah kat belakang badan).... "Tadaaaaaaaaaaaaaaaa"... ewah.. budak tu dah tentulah kan?.. yang aku geli geleman apak dia.. hahahah... buat-buat tegamam... "Wowwwwwwwwwwwwwww... tengkiu Kasih".. getik haku mendengarnya.. hahahaha.. sungguh pandai drama swasta.. 


Papa ngan Acih


Pa, awak ada fine lines, awak dah tua...awak kene guna Olay Regenerist okehhhhhh.. muahahahah

Oh tetiba teringat dialog Acih

Acih: Mama, kenapa mama suka panggil papa 'AWAK'????

Mama: Kenapa pulak?

Acih: Tak boleh panggil 'awak'... kena panggil 'Kita'... bedosa tuhan marah mati seksa..

Mama: Alahai, takpelah Kasih... 

Acih: (dengar tak dengar dia membebel) Panggillah Sayang ke apa keeee... 

Mama: (buat-buat pekak)

Acih: Kenapa kat school kawan-kawan Kasih semua cakap 'kita' 'awak'... Kasih sorang je panggil diri sendiri "Kasih".... 

Mama: Ok lah tu... mama lagi suka kalau Kasih panggil diri sendiri Kasih
(eh apa daaa diri sendiri?)



Kenit nie memang suke menyibuk.. pantanggggg buat apa.. konpom menempel je.. lagi-lagi kalau makanan..hahahah.. sama macam mak kau..


Ok Ford Mustang GT.. ni yang aku pilih.. ada satu yang dia berkenan dah takde.. 

Now dah ada 4 ketul.. 2 ketul bday present from Wan.. hahaha.. Wan memang suka bagi orang hadiah bday..



Pesanan Acih untuk Wan:-

Acih: Wan, birthday mama tak lama lagi... kalau Wan nak tau apa mama nak, Wan tanya Acih.. muahahahahahaha



* thanks for your opinion kat previous entry.. aku keluar ngan bff anny dan atta besok... so akan meng'hunting' boots.. kaler apa, nanti kita cekidout apa yang cun!! ngeh ngeh ngeh...



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

Aya Ariel said...

suwitt la kasih ngan papa..
comel jer dorang

Mak lagenda said...

paling x tahan bila bijik mata kita tgk drama swasta tu kan..ahak hak hak.

Kununnnnnn..heh!

azdra-azdra said...

pak radie leh kawan ngan laki aku.. aku smpi dah nak bakar koleksi keter dia nih.. tuh belum menatang airplane ngan gundam tuh lagik.. serabut kepala aku.. hehehe

Hana Hamidi said...

Amaani putih melepak! Acih jelita!

R.R.Z said...

family yg supercomel!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kita ne isteri2 mcm tue la walau suami tue selalu buat kita sentap kita sabar jekan??penuh kasih sayang..