Friday, January 13, 2012

GYM

Sorry tersenyap plak takde new entry.. muahaha.. kekeringan idea u olls.. hahah..

ada yang nak tengok fillanie kat gym kan? ok nah tengok lah sayang ;)

masa aku kan limited sekarang.. before 6 aku kena amik Acih kat rumah transit.. aku habis keje kul 5.. Amaani aku kena amik kat babysitter pukul 5.45 mcm tu.. acaner tuuuu... so, kalau Pak Radie ada kat umah.. aku selamat.. sebab aku boleh rushing gi gym dlm setengah jam.. pastu chow gi amik acih.. 

yang menjadikan hidup mak ni tensi ialah berat aku now is 50kg.. hidup dalam ketakutan okeh.. hahah.. sebab aku paling berat pon 49kg.. now suka suki dah angka 5.. kalau aku tak bertindak sekarang tak mustahil naik ke angka 6.. nak berat tu aku tak kisah lagi lah kan.. tapi lelemak pon dah kelihatan nie, apa kes? perot dah tak flat.. eleh, mcm lah pernah flat pon.. eh pernah dulu.. time Acih kecik.. hahaha.. so tak mustahil lah orang dah ada anak masih boleh berperut flat.. tak mustahil sebab tengok nie:-

mana perut dia????? ni after 4 months dia deliver baby ok.. so marilah kita mengambil contoh seperti beliau.. anak dah 2 tapi body mantap.. aku tatau mana dia kerat buang lemak perot ntah.. 

So sebagai langkah berjaga-jaga.. aku merajinkan diri melawat gym.. nasib baik office nie gym provided for staff.. so rugi tak guna facilities yang ada.. org lain gi gym kena bayo okeh.. ko orang bagi free takkan nak pandang jek.. 

tapi ko taktau betapa bercinta nye haku nie.. semalam lagi best.. aku pakai baju kurung.. salin baju kat office aku je.. hahaha.. pakai seluar.. kain dah bukak.. sarung socks ngan kasut.. pastu begayut ngan natra.. kaki bersilang atas meja.. baju je baju kurung..hahahahhaa... punyelah malas nak turun pegi gym.. tapi tak leh jadi.. jangan diikut kan sangat perasaan malas....

yang lagi tensi.. minggu ni dah 3 hari berturut-turut aku melawat gym.. tapi berat tak turun.. gila siot.. hangin aku tau.. aku makan banyak? tak jugak kot... rutin aku kat office.. pagi breakfast wajib mihun sup.. petang jajan or biskut jacobs.. malam tengok lah apa2 yang patut.. itu jek! 

tengok orang dulu before snap..hahah.. maluuu... complete ok gym nie.. aku wajib lari kat treadmill dalam stengah jam.. gambar atas nie dah siap.. dah nak balik.. lencun peluh.. tapi aku bangsa susah nak peluh.. so tidaklah sampai ke tahap basah kuyup.. 

ini senaman apa? ok ni untuk perot ye adik-adik.. set berat kat sebelah kanan tu.. aku amik 15kg je.. pstu ko tolak benda tu kedepan.. kaki tahan di bawah.. tapi perot aku masih belum 6 ketul.. baru ada SATU ketul je.. hahahahhahahaaaa... 

alamak, mamat belakang ni nampak ke? muahahha... sorry gambar langsung tak berkualiti.. haruskah tukar phone baru yang megapixel nye besar? muahahahah

balik dari gym kebulur macam hapa.. terus buat benda di atas untuk dilahap.. sosej dua ketul jerr.. tak gemok kan? hahahah.. 


pastu hari nie makan mihun sup pagi.. pastu petang ni baru makan biskut jacobs 3 keping.. pastu boss jerit

"Dillaaaaaaaaaaaaaa"

kelam kelibut masuk bilik dia.. 

"U amik nie.. makan.. ai dah makan kat luar".. 

*gulp*

"alaaa, saya baru nak diet.. tu nasik tu"

"u dah sekepeng, apa lagi nak diet"

"ohhh tak lah sekepeng sangat.. ada lagi nak kena buang..hahah"

ok itu je conversation bersama boss tergarang di abad ini ;)

dengan penuh rasa serba salah.. saya hamba yang hina.. tumpang lalu incik.. saya lapar T___________T

*gonggong ayam laju-laju*





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

22 comments:

Huds said...

Kak Filla bukan pakai Premium Beautiful ke ari tu.. Dah tak pakai ker...?

Mak Wardah said...

Serious, good blog

Mak Wardah said...

Ha ha ha....u manage to make me ketawa. not only u tapi ramai org camtu..

Anonymous said...

k.filla..sbb tu la sy mls dh nk diet.asl nk diet je mst byk sgt dugaan mkn:p..klu diet dan excerse turun nya sikit.tp bila x excrse lg byk naik..huhuhuhuhuhu

julie said...

tu semua gambar super imposed... hehehe

Sue said...

Kak Filla..
Mana blh makan terus pas workout.. mmgla x kurus kalu cmtu..isk2..kena tggu 15 minit pas workout then minum air dl..after 1/2 hour ke 45 minit cmtu br blh mkn..kalu x, sia2 je la akk workout tu..ni nasihat dr gym instructor ai jugak la..then, mmg terbukti turun berat pastu..asalkan akk bersenam dgn cara yg betul..daaa=)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ILA LAGI SUSAH NAK DIET.. BOLEH KATA HARI2 BFF TANYA..AKU BAWAK BEKAL JOM MAKAN..NASIK PULAK TUE GEEEEEEEEEEE

Filla said...

huds: ok, pakai masa amaani kecik dulu..sbb now cup dah tak sesuai..haha.. susu xderrr..hahaha

mak wardah: owh..owhh.. ;) tengkiu

anon: oih, kenot like that... kena jugak workout!!

julie: ye ke? hahah..

sue: yer.. tu makan lepas 1 hour ;)

mama amana: wah tak bagusss tu.. cakap je, 'ai puasa'..hahah

Unknown said...

syabas mere bete!!

rina mazlan said...

Hahhaa.. lawak la ko ni filla.. Lama dah tak drop komen kat box ko. Ala ko dah kurus dah. Kalau nak diet kenalah straight sikit.. :P

rina mazlan said...

Hahhaa.. lawak la ko ni filla.. Lama dah tak drop komen kat box ko. Ala ko dah kurus dah. Kalau nak diet kenalah straight sikit.. :P

my everything said...

huhuhu bdan langsing selim melim pun risau kn huhuhu diriku gedabak ini huhu bila la nak selim haihh la nasib heheh

ratna said...

Saya rasa awak ok jer... Slim jer... Mcm saya ni iya kena struggle giler utk kurus..

syah9997 said...

ala beb ..artis holywood bole kurus cepat..dia ade personal trainer dtg umah tgk dia bersenam tgk ape dia mkn, ade gym kat umah ..pas beranak terus operate buang lemak .. heheheh

Ztee_Azwanis said...

hahaha fillanie......
zte setuju lah kata2 bos filla tu... ''filla ni sekeping jerr ''.... tauuu... :)

Anonymous said...

tak paham la kak filla ni.kak filla mane ade gemoks pon.grrr

Anonymous said...

tak paham la kak filla ni.kak filla mane ade gemoks pon.grrr

MAMAYIYEN said...

Filla,
yang saya ni dah naik sampai 54 skrg acaner?
huwaaaaaaa!!
help! nak gi gym jugak!

Aya Ariel said...

Dillllaaaaaaa...

terus lari2 manje pegi kat bos..huaa huaaa huaaa...bestnyeee nasik bos bagi..aummm..

ayam tu menggodanyeeee

Misz-ella said...

Alahai Fila .. u ar so slim. Dont worry about badan naik sgt, ok.

Wawa T said...

kak filla.. dah kurus la tu.. nak slim macam mana lagi.. :)

Intan said...

akak ok lagik, ana dah dua berat baru nk naeik 50..sya nie anak baru satu perut membuncit, benci!! exercise sekalis etaun kot..arapkan naik turun tangga g opis jerlah..mkn selalu berselera jer!! nie abru btul2 nk kontrol..arap2 berjaya,hehe//mau kembali berat sebelum preggy..ringan jer..50 kg time tue..sekarang, hampir 60!! aaaaa...tidakkkkkkkk!!!!!