Thursday, January 19, 2012

NAK SANGAT KAN?

Ok i admit yang husband i memang tekak omputih.. auww husband? haha... muka melayu jati.. tetiba tekak ko omputih kan..

Aku duduk, aku belek komen-komen dari sayang-sayang sekalian... ye betul.. memang aku emo.. padahal aku tak lah seteruk tu pon.. auwww.. terus rasa bersalah post entry begitu.. hakhakhakkk... tapi nasi sudah menjadi bubur.. terlajak perahu boleh diundur.. terlajak type.. MATIKLA.. 

Betul.. rasanya aku stress dan penat.. eh ko gila tak penat.. now mata aku dah setting kul 1.00 pagi baru tido.. kalau ada sesapa tetiba dapat reply email dari aku kul 12.30 malam.. chill je lah yek.. hahaha.. bila seisi rumah dah tido.. baru aku rasa phewwwwwwwwwwwwwwwwww.. hembus nafas lega ;) dan masa tulah baru boleh function skit kepala hotak untuk berfikir dengan baik.. 

eh tapi seriousssssss.. wow? ramai gila wanita mengalami masalah stress yek? stress dirumah lagi teruk dari di kantor.. muahahaa... kursus stress asyik pegi jek.. tapi stress jugak.. apakah? haha.. ye aku penah bagi satu entry pasal stress : tangani stress untuk lelaki dan perempuan. boleh refer balik untuk bersikap lebih positif lenkali.  

sebenarnya stress terjadi kerana kita PENAT.... patutlah ramai reader yang menangis masa cuci pinggan mangkuk.. mengenang nasib rupanya T_________T eh haritu aku nangis jugak.. sebab penat sangat.. pastu budget 'Ya Allah, akhirnya selesai jugak kerja aku kat dapur nie, nak minum air lah sebelum tido' *terbayang bantal busuk empuk* pastu bukak fridge.. HOMAIGOD. kicap tumpah berjejeh-jejeh dari tingkat atas ke bawah.. botol kicap tebalik.. sapa punya keja nie? logik lah aku menangis kan? sensitif betul mak kasihs nie tau.. patut lah Acih pon sama.. hahahaaa... 

pastu laki jamah lauk asam pedas sejemput.. lagi nak sentap tak tentu hala.. hahahhaaaaaa.. PENAT. ok itu je cerita dia sebenarnya yang membawa kepada kejadian kecil hati to the max tapi buat-buat sempoi tak sakit hati.. padahal.... bila perasaan dah stabil.. baru fikir.. ya ampun, ko benikah dari 2004 lagi.. maknanya dah nak masuk 8 tahun.. tak gheti-gheti lagi laki kau bukan suka sangat asam pedas cair mcm tu. taulah diri ini ialah orang melake yang takde asam pedas ko tak hidup.. tapi jangan paksa laki jadi orang melakeeeee jugeeeeeekkkk.. hahahah.. baiklah.. saya paham sekarang.

dengan itu dengan gembiranya saya menyediakan hidangan ini buat suami tercinta.

nah bang.. burger kesukaan abang... special balut telur siap tepek cheese.. roti mesti sapu majerin sikit pastu grill sikit.. dia tak suka roti pemalas.. dia suka roti rajin.. baru nampak kesungguhan.. 

hamboi hamboi hamboi.... beseleranya dia makan *iklan baby*

ini untuk anak-anak.. hambek kau.. muntah aku makan benda nie.. mak kan tekak melayu... bila makan nie.. sedih je rasa sebab tekak nak nasik.. tapi nasib dianugerahkan tekak tong sampah.. bedal je janji tak lapar.

Assalamualaikum.






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

18 comments:

Misz-ella said...

Alahai sedihnya .. nak pulak part kicap tumpah saat badan dan tak larat hanya tilam katil melambai2 pastu kena bersihkan peti es tu dulu. HOMAIGODDDD .. kalau KC pun berbeldi2 nitik airmatanya.

ratna said...

He he he...letak black pepper sos lg sedap tu. kami kat sini kalau sebut burger malaysia dah terliur dahhhh....

R.R.Z said...

thanks akak bg sy idea tuk santapan malam ni. sy bujang, tp penat bekerja. x sompek masak..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kita bukan superwomen filla.need rest. balik ne jangan lupa masak spegeti pulak akhaksssssssss

Ribbon and Circus said...

Nampak sedap sgt burger tu.. Telan air liur jap hehe bookmark2.. Nak buat jugak..

yana said...

hehe..semalam saya masak burger gak..sorang 2 bijik lagi..buat ala2 mcd kalo komplen lagi xtau la..

hOtMaMa said...

wei.. sama plak.. mlm td aku buat beger mcm nih gak..tp tak de la balut2 telur bagai.. tak kuasa la kan, kena plak klu angin malas aku dtg.. makan jek la anak beranak dng apa yg ada.. hihi

mamawana said...

Hohohoho..sedapnyerrrr. best ada tekak 2 dalam satu. Tekak Melayu boleh tekak omputih pun bleh... no problem semua dpt bedal.

rokayah said...

haha.. saya suka la baca blog awak ni wpun emo... baru je saya 'terjumpa' 2-3 ari lepas.. then pagi2 dah bukak & baca... bagi saya ok je sebab kita ni kene luahkan apa yang kita rasa, kalau pendam lama-lama nanti parahnya kita sendiri kan...

genuine1224 said...

ala kak, ok pe buat entry gitu. kadang2 kita ni kena gak luahkan masalah kita. pendam lama2, susah gak. karang bertambah2 stress tu kan? isteri ni gitulah kan, smua tu never ending... hehe

Rumaysa said...

punca kecil akibat besar.

macam kata2 seseorang (saya tak perasan pepatah ke apa) : Nak bakar rumah tak perlu api besar. mancis sebatang pun dahboleh membakar sebuah rumah.

chillax!

.: yUhAiSya :. said...

dapnyeee beger spesel tu...

aishah jamrek said...

selera laki bini memang selalu tak sama la kan kak..akhirnya bini memang selalu kena ikut selera suami..kalau tidak ke tong sampah la makanan2 itu..huhu

Anonymous said...

setuju!!!!!!! kekadang kita ni dari ofis tak plan nak masak apa. balik umah, ambik anak. sampai umah, lerai kain, sinsing lengan.. terus capai lesung. tumbuk apa yg patut, tumis dengan girang. then, siap. dengan bangganya persembahkan kat husband. bila time makan, boleh plak ciput je. tu takpe lagi. silap ari bulan tak usik pun. bila dah geram, kita paksa. boleh plak dia jawap... dah tak nak, tak yah la paksa. huhuh muka sengih, dlm hati.. cilakak. klu tau aku goreng telur je dah. so, sape yg salah?? kita sebenarnya... huhuhuhuhu

el said...

kalo cam ni harus jd jiran sebelah mama kaseh ni hahaha..terliur sudah beger itu

sokong sgt2 apa yg fila katakan
mana x penat weiiii giler byk koje nak setel..el pun kdg2 terlampau penat sgt..ngis2 jgak..then asben tya nape..lg lah ngis laju2..penat ni never ending hahahaha

ayoikema said...

laynnzzzz...

Aya Ariel said...

sedapnye burgerrr~~~

chaiyok kak fillanie comel ;)

Aya Ariel said...

sedapnye burgerrr~~~

chaiyok kak fillanie comel ;)