Friday, January 20, 2012

SESUAI UNTUK ORANG PEMALAS DAN BLUR

 Kan haritu aku mengadu.. penat gila.. pastu tak reti nak susun buku sekolah Acih ni cemana.. apa nak bawak apa nak ditinggal.. last-last aku suruh dia angkut semua.. nasib anak aku tak telentang ke belakang sbb berat sangat :(

pastu cikgu plak bagi time table.. makkkk aihhh halus gila... aku nak tengok pon kena letak betul-betul depan muka... tensi okeh.. ai kan rabun.. aku tak de masa okeh.. i busy.... so semua benda nak kena kejar..bila tengok benda halus-halus terus hati mak menggelegak..  

terus campak kat Pak Radie.. "Paaaaaaaaaaa... tolong buat time-table lawa-lawa.. ni halus sangat.. mata ma dah lah tak nampak... nak yang warna-warni.. pastu besar-besar, pastu bagi senang paham.. subject yang sama, warna dia bagi sama" 

kelas kau maria.. bab mengarah.. bagi order.. memang terbaekk wok.


terus macam Wow.. *kagum*.. pantas mendengar arahan.. hahah. yelah.. yang nak menyusun tiap-tiap malam tu aku jugak.. jap gi ko dengar aku bedecetttt cetttt tak habis-habis.. ko gak yang hangin.. tapi comel time table.. rasa nak gigit-gigit..

ouch terbayang lagu soundtrack citer Gemersik Kalbu pepetang sekarang... 'ku gigit gigit cuping telingaaaaaa' hahahahahahah.. gedik lagu tu.. ai like ;) Aqasha pon kiut.. tapi kenapa dia buat Raihana macam tu? terus aku macam sentap.. dah tak comel dah! 

i hetcccccccccchhhhhhhhhiuuuuu


ok sambung cerita.. pastu aku pikir cemana nak jimatkan masa nak menyusun buku dia tiap-tiap malam.. ok, baik kita tag-tag kan buku apa nak bawak hari apa ;) 

cuma sediakan pen dan sticker ni je.. boleh di beli di kedai alatulis ye 


ye begitula adanya... senang kan? tapi make sure korang label kan tu.. pastu stick kat kulit buku, then baru wrap dengan plastic wrapper tu.. kalau tak, sticker tu cepat tetanggal..

now aku dah senang.. aku longgok semua.. pilih je hari apa.... cuma problem buku-buku kelas KAFA je.. aku tatau subject yang banyak-banyak tu under tajuk apa kat jadual.. takpe.. pelan-pelan nanti aku pegi kepoci.. 

ok tu je nak kepoh

babai




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

17 comments:

Mooniqueen said...

Wahhh gud info ni... Boleh buat gak untuk anak nnt..tq

Izza - Jiejah said...

gud idea lah yg stick hari apa nak bw tu . sticker tu dah ado ,leh la buat operasi men stick cuti ni . jenuh akak tolong susun buku anak hahaha

rina mazlan said...

Bagusla ko fila. Anak aku tadika pun aku dah serabot. Tapikan aku rasa aqasha tak rape pun raihana tu, saja nak perangkap ppuan tu suh kawin ngan dia.. *tetiba citer drama lak* :P

Sue said...

wahhhh!!!sangat rajin akk aku sorang ni..bagus kak..mmg kena wat cmni..kalu x, mmg serabutla tiap2 hr..at least wat cmni..organize sket hidup akak..hehehe..Pak Radie x tolong ke?cer akk buat2 sakit pale ala2 nk demam sekali..tgk dia tolong x susunkan buku utk acih?hehehe:P

Anonymous said...

bagus2, info yang sangat menarik... leh di praktikkan ni...:-)

lovely said...

infor yg sangat berguna buat ibu-ibu sedunia.
TQ filla.

anis said...

FIlla,
bagusnye idea filla ni...akak mmg tiap2 tahun buat sendiri time table anak bg terang lagi jelas...tag buku pon buat gak tapi lebih pada tulis nama dan kelas sbb selalu kes kawan terbawak balik buku dia...pastu perapppp kat rumah, lepas 2 bulan baru timbul balik..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ok byeeeeeeeeeeeeee

Anonymous said...

Good idea Filla. Thanks for sharing.

ayoikema said...

tetibe..aku teringat kat 5s lak...


tolon like...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150494017524677&set=a.10150463338364677.370360.232667634676&type=3&theater

business said...

waaahhhhhhhhh.....bagusnyaaaa...kasi idea kat saya...anak sy hari2 tertinggal buku kalau tak check jadual waktu tu....pastu kan...si sufian tu sebenarnya tak buat apa2 la...filla...dia just tido sebelah je...provoke lebih je dia...kita bet yeaaa.....hu hu hu hu...

Anonymous said...

Bagus, tp u kena bersedia menampal sticker tu bbrp kali. Dlm setahun akan ada perubahan jadual waktu 2-3 kali disebabkan pertukaran guru, dn msalah2 yg lain dr segi pntadbiran sek.(fyi, i seorang guru jugak) hehehe.. Anyway good job. ( anak i drjah 3, buat formula sendiri kat t/table dia, di sebelah nama subjek tu.Yg kekal subjek tu dia ltk k, means buku x pyh keluarkan dr beg, yg kena tmbah ltk +, yg kena keluarkan ltk -)

syah9997 said...

beb ..jadual waktu kalu sama x bertukar sampai hujang tahun xpe .. sekolah anak den .. kejap2 tukar ..kejap2 tukar ..camne nak tag2 tu? ape pun xbley .. ape2 pun good idea nak ikut lah ..sebab den komeh buku anak pagi2 ...hehehe

Anonymous said...

kak, saya silent reader je..

untung budak2 zaman sekarang...buku sekolah pun mak susunkan...

Aya Ariel said...

bagus idea cik kiahh..

baru lah senang keje..dah tak stress2 lagi kan..hehe

Unknown said...

baguslah idea yang fila bagi nie,pasni saya tak susah hati lagi,maklumlah saya hari hari kena tengok timetable anak!pasni anak yang butengik sendiri ha ha

wee said...

hahah..kakak ni comel gile..