Tuesday, October 02, 2012

Cicak Terbang..

Nak story sikit.. heheh..

semalam first time aku masak kat rumah baru.. muak gila nak makan kat luar.. so decide utk masak.. menu bodoh pon tibai jelah.. aku buat nasi goreng je ngan goreng drumet.. hiris timun sudeyyy... punya gila semangat masak guna dapur baru.. suasana dapur baru.. Wan ngan Atok pon ada.. Atok ngn Nenek dah balik ke Shah Alam dah petang tu.. so tinggallah ktorang-ktorang jer..

Pak Radie lambat balik smlam.. tapi masa aku masak dia dah sampai lah.. pastu tetiba Ani jerit "Papaaaaaaaaaaaaaa, cicakkkkkkkkkkkkk".. kecoh gila paksa-paksa apak dia tengok cicak.. aku jeling gak sikit.. memang ada sekor atas siling dapur tu.. tapi lantak kau lah.. budak kecik tengok cicak memang dia excited jer.. 

Pastu aku tengah cuci pinggan tetibaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... tetibaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... bodo gila ok.. cicak tu lompat kat kaki aku.. boleh tak??????? aku tak tau tu cicak... aku terus melompat-lompat menjerit.. ingat apa benda.. pastu aku tengok pak radie tengah pegang penyapu belakang aku... omgggggggggggggggggg... cicak ok panjat kaki aku.. rasa nak terbang semua pinggan dalam sinki.. pastu dengar Wan jerit... "Istighfar lah sikittttttttt... dah lah mengandung".. ok ok okkkkk... aku tekejut jer.. sabar je lah.. nasib cicak, kalau lipas? mau aku mimpi ngeri 7 malam berturut-turut kot? pastu aku marah-marah.. kot iye pon jangan lah time aku kat dapur... Pak Radie cakap cicak tu jauh gila dari aku.. mana dia tau cicak tu leh lompat sejauh tu.. ek eleeehhhhhhhhhhhhhhh.. dan tentu ko kibas ngan penyapu.. memang lah dia terbang kat aku.. nasib kat kaki? kalau dia terbang masuk dalam baju? baru kat kaki pon aku dah tekejut marah-marah sampai nangis keluar air mata.. tanjat gegirl tau.. ok istigfar.. 

tetiba teringat dulu mengandung Amaani, lipas terbang dalam bilik air.. eishhhh haiwan-haiwan ni semua memang suka usik pompuan pregnant ke apa? 

Ok tu je nak mengadu... tensi ok.. rumah baru tetiba ada cicak sekor.. patut aku jumpa taik cicak seketul.. demmmmiiiuuuuuuuuuuuuuuuuu...










EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

15 comments:

nalsweet said...

hahaha..part last yang taik cicak seketul tu lawak gileeerrr k!!

memang ani mewarisi lawak dari akak le..hahahaha

nak tergelak besar saya time baca..
mujur boleh kontrol..kalo x kantoi le sebab opis hour..hiks!

Irfa said...

hewan gitu dia tahu kalau org takut kat dia..lagi takut lagi dia dtg dekat

Mooniqueen said...

Kalau MQ biar lipas sebab geli dgn dicicak...

Kniedaz said...

Hehehe...nasib tak jatuh..huhuhu...

amirah said...

hahaha. cite cicak akak ni tak pasal2 buat saya kepit kaki kat meja. padahal sejak bape tahun dok aussie ni sekor cicak pun tak penah jumpa.

Fatimah Al-Attas said...

LOL saya mmg takut dgn cicak! badan die sejuk2, geli!

http://mama-in-wonderland.blogspot.com/

Izzan Yong Rosdin said...

eee...tak suka cicak... die mmg suka attack orang lah.. samer cm kt rumah..

Anonymous said...

Hahaha.... lawak la akak ni... Suke saya baca cite2 akak ;P

Riena Haiqal said...

hahahahahah. kelakar.. tak suka la dengan kehadiran cicak ni. eiwwwwwwwwwww... geli

Anonymous said...

uihhhh cicakkk?? musuh ketat tu!! dulu masa pregnant pun ada pengalaman ngan cicak. boleh tak cicak tu kejar mak buyung yg 7 bulan...selamat tak terberanak...rupanya dia adalah cicak spesis hutan..tak tau la masuk ikut mana tapi mmg semak la kat belakang rumah tu...siap teringat lagi mulut dia nganga nak gigit! kat dapur jugak la, tapi dia lompat dari tong sampah.....huhuhuhu eh, cam buat entry plak..kekekeke tu je nak cerita ok bai.

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

hahaahha :D saya dapat bygkan camne kekecohan yg berlaku saat cicak tu memanjat kat kaki akak....
eiii serius geliiiiiiiiiii...
ini boleh mendatangkan marah...hahahah :D

NenetPenne (NP) said...

memang tensi kalau cicak masuk dalam rumah.. beli lizard repellent kat giant cepat!!!! sembur kat tempat2 yang disyaki menjadi tempat cicak suka lepak..seperti di belakang frame gambar, belakang langsir, belakang pintu, dalam gobok..errr store...terbukit mujarab...

malam tadi pun jumpa seketul najiz cicak kat tepi pintu..deng!!!

sharifah rosidah said...

Kalau kat rumah aunty ni lagi lah cicak dan tahi cicak besar2 maklumlah buat rumah kat atas tanah lot dan dalam kebun kelapa sawit.

Kalau 2 hari je tak ada rumah penuh tahi cicak kat merata rata dalam rumah, benci tapi apa nak buat rumah ku syurga ku redha je lah.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ala cicak nak manja tue

Another Kak Yang said...

Takyah beli ubat anti cicak.. Amik kulit telur ayam seketul dua, letak kat sinki, kat celah almari, kat port cicak lepak... Nescaya masalah cicak hapus. Tok saya cakap ini kerana cicak akan kaget tengok kulit telur besaq lagi dari telur cicak yang menyebabkan dia menyangka ada haiwan lebih besar darinya yang baru menetas di kawasan berdekatan. Cubalah hari ini!