Tuesday, October 23, 2012

Sediakan hidangan ikut tekak suami..

Semalam aku whatsapp ngan Pak Radie.. aku tanya dia nak makan apa for dinner? al-maklumlah.. ai dah kenyang.. ai makan nie petang semalam kat office..hahahahaaaa

hahah.. korang suka je kan... takkan lah aku makan sebalang macam tu.. ni share 4 orang ok... tapi perot dah kenyang gila.. so nak masak adalah gila punya pemalas ok... 

So Pak Radie cakap "masaklah simple-simple, ikan bilis ngan telo ke"..

Eh jangan cabar banggggggggggg... bagaikan orang mengantuk disorongkan bantal lah kan.. 


Tadaaaaaaaaa.. betul-betul aku buat..hahahah... sekali habis licin sepinggan dia makan.. memang laki aku ni jenis tak suka makan lauk beria-ia sangat.. dia suka macam ni je.. Alhamdulilah.. hari ni balik kita gorengkan dia ikan masin plak ngan telor mata... mithali sungguh isterimu ini... menyediakan hidangan mengikut selera suami.. 



*panggggg* dasar pemalas kau ya... kau dah tau aku tak suka sambal belacannnnnn... ok tak kelaka. blah kau dari sini.. 







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

21 comments:

Irfa said...

mcm ni lagi berselera makan
balik nanti nak dinner mcm ni la
hehe

Sepet said...

Hahaha! Lawok mu ni... nasib ngandonggg...kekeke!

Hazmin Hamudin said...

Sedap jugak tu kak telur ngn ikan bilis mcm tu. Tambah pulak dengan nasi yang panas-panas.

Hudalatip said...

Memang simple giler ni..:)

~ Huda Qamar~ said...

eh...sedap la mkn camtu. dulu saya suka standby sambal kicap. skrg malas potong cili je boh kicap garam gula sikit perah limau sebiji. dah boleh makan 2 pinggan. hahahah.....

Unknown said...

wahahahahahhaha adohaiiiii gila mithali akak ni.. memang jadi ikotan saye aa pasni kak ui wahahahahha!

sharifah rosidah said...

Mula mula tengok gambar dalam hati aunty cakap ni makan ke melantak...nasib baik bila baca untuk 4 orang.....kus semangat ko.

Kalau laki mak ko masak macam ni besok dia bagi surat benti jadi bini.....hihihi.

mummy alisha said...

kena pegi beli maggie skrg.. terliur... huhu...

amaniammar said...

syukur dpt suami yg x cerewet mkn..sng kerja di dapur...
tp memang sis..lauk sebegini yg buat tambah nasi panas berkali2...org kta smpai sengkak perot dibuatnya...

Puan Eka said...

semalam pun eka goreng ikan bilis pastu goreng telo mate kerbau..

licin...

hehehe

Mimy Hamid said...

aku terpaling suka lauk gini..ok fillanie ko telah buat aku terliur..balik nanti aku nak goreng telor cili padi..

zureen said...

comell ajer~

Aya Ariel said...

sedap ape makan camni..

aku pon teliurr...

nasib tgh pantang lg..haihhh

Lulu Caldina said...

betul nampak sedap lah..hehehe

Anonymous said...

kadang-kadang benda yang simple tu la yang lagi sedap :)

Kekzamanis said...

Bagusla incit suami tak cerewet bab makan.. Senang, masak simple2 pun bedal tanpa banyak soal.. =)

JMR said...

tapi nampak cam lazat gk telur tu..kihkih

Izzan Yong Rosdin said...

sedap lah pulak ikan bilis tu.. klu ada cili padi pehhh lg layan...

genuine1224 said...

ehh..masak gini la sedap..bertambah2 nasi okess

mrs kayrul said...

nampak berselera betul..klu menu macam nie kompem makan bertambah-tambah nie...hehehe

Anonymous said...

saya pon nk goreng telur mata & ikan bilis jugak la utk lunch ni.. dpt inspirasi drp akak filla..hehe