Wednesday, November 28, 2012

BATHROOM DECORATION

Bilik air yang bersih ialah lambang keperibadian.. Dan lagi satu tempat tidur yang kemas.. tak perlu nak cadar 6-7 ratus pon tak pe.. yang murah beli kat Tesco pon takpe.. janji bangun tidur kita kemas.. bagi selera sikit mata nak pandang.. aku ni mak nenek sikit banyak pantang larang.. kalau tempat tidur pantang larang ialah anak-anak melonjak-lonjak.. hoih hangin aku tau.. tapi budak apa dia kisah kan? So aku mengalah.. nak lonjak boleh, tapi tengok tapak kaki sikit.. kalau hitam memang no way.. aku ni kang senang gatal-gatal.. gila gedik kan kulit mengada..  

Bukan apa.. kalau tempat tidur dah ghoper kucing beranak... ermmmm tak best lah kan.. benda ni kita kena jadikan amalan.. bila dah biasa mudah je.. bangun je tidur gi mandi.. lepas mandi betulkan bantal, betulkan cadar sikit.. siap.. bukan susah pon.. mak aku dulu suara petir kot.. kau tak kemas ko siap.. sebelum kene tempik baik aku kemas.. So kalau sesiapa ada sikap "buat apa kemas? kang malam nak tidur balik" omg.. janganlah berfikiran macam tu adik-adik.. sok dah kawin laki ko tengok katil tunggang langgang dia pon sakit jiwa.. 

Toilet pon sama.. Aku ada musim malas kadang tu.. toilet berdaki jugak.. tapi sebab aku tak mampu nak tenyeh sebab aku loya masa tu.. Harap Pak Radie kadang dia buat.. kadang dia sibuk dah penat.. malas nak bebel.. tapi masa aku meloya early stage pregnant dulu.. aku nak nangis je tengok toilet kotor.. nak bersihkan tak larat.. tekak dah loya.. tengok toilet terus muntah.. hahahah.. memang elok sangat lah tu.. pastu aku sound jugak dia.. aku cakap lantai or dinding aku tak kisah sangat.. tapi tolong bersihkan toilet bowl.. sebab aku muntah memang kepala aku tuju ke situ.. tengok dalam tu berlendir aku boleh pitam ok.. elok muntah 1 kali.. aku muntah sampai 3 kali sekali jalan.. T_______________T

Rumah baru semangat baru.. tak tau lah boleh bertahan berapa lama.. hahaha.. Tengok pokok ai yang beli kat Ikea tu.. mak sukeeeeeeeee!!! sebab dia dah beranak pinak... dah tumbuh pucuk-pucuk hijau muda tu.. rasa berbunga-bunga hati nie ;) Hari tu toilet takde cermin.. ni dah ada ;)

Thank you to my SIL Kak Yati.. birthday gift dapat nie.. memang nak cari pon sebab berus gigi semua main letak atas sinki je.. nyampah tau.. tapi takde yang berkenan.. sebab kalau letak dalam transparent glass tu nanti capuk-capuk gelas tu aku tak suka.. ni warna hitam nampak kelas kau jah ;) Berus gigi kitorang yang sepasang blue and red tu.. yang lagi satu belah sana tu tau untuk apa? untuk aku nak tenyeh2 sinki, kepala paip... hahaha... aku dah cakap kat Pak Radie jangan guna yang tu.. kalau dia pakai jugak.. sorry lah bang.. hahahahhahahaa... 

Sebelum gi Ikea hari tu target aku nak beli white frame untuk bilik air.. Pak Radie mesti kena layan kemahuan aku nie.. dia cebik-cebik... aku cebik dia balik.. aku siap cerita impian aku nak ada frame gambar bunga-bunga dalam toilet.. kalau boleh nak baca magazine masa buang air.. hahahaha.. omputih sangat kau nie.. balik dari Ikea.. malam tu jugak aku paksa dia print gambar bunga.. 

Pak Radie: Nak bunga apa?
Buk Filla: Nak yang colour purple tu, taktau apa nama dia..
Pak Radie: Bunga Rose jelah..
Buk Filla: Tak Nak!!
Pak Radie: Purple tu lavender, nak tu ke?
Buk Filla: Yeszaaaa!! nak tuu..
Pak Radie: Eleh geli lah bunga-bunga.. kita letak gambar keretapi ke, basikal ke..
Buk Filla: Gila ke apa? Jangan mengada.. carik lavender sekarang!

Pastu tengok semua aku nak.. hahahha.. tamak gila.. cakap kat Pak Radie.. aku nak tukar gambar tiap-tiap minggu.. malas dia nak layan kehoveran bini dia hahaha.. 

Kitorang carik rak kayu untuk leta kat dinding yang tak kena air.. boleh susun barang mandian bagai tu.. tapi dah ukur tak muat pulak.. rak tu terbesar sikit dari area yang nak letak tu.. Haih nyampah tau.. hati dah bekenan sangat.. tapi tak pe.. Yang atas tu pon boleh lah.. mahal plak tu.. itu je nak dekat rm100.. tensi aku.. tapi takpelah.. janji simple dan kemas.. kalau basah-basah pon takde hal sebab dia takde 'tapak'.. nak guna pon senang sebab dekat ngan shower ;)

Cuma 'blind' tu je tak puas hati sebab pendek.. tapi sementara boleh lah.. blind rumah lama.. sok2 ada duit boleh tempah ke apa cari yang ngam-ngam leh tutup cermin/tingkap tu.. apa jadah umah ni design panjang ke bawah plak tingkap tu.. semua pening nak tutup cemana.. hehehe.. Itu je pon.. Tapi paling suka ialah cermin nie.. memang dah berangan nak cermin bingkai putih mcm nie.. pastu besar dan panjang.. so boleh bagi effect luas kepada kawasan yang sempit.. cermin tu beli kat ikea.. bingkai hitam pon ada.. yang bingkai hitam macam kat umah Atok ngan Wan.. letak memanjang kat hall tu... 

Ok itu je nak cerita.. just nak share untuk bagi inspirasi kat readers yang nak hias toilet cantik-cantik.. 

"Selamat Ber-Deco-Deco"








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

31 comments:

Puan Eka said...

wowo cantiknya bilik air umah baru kak filla ni..

tergoda tengok..
mesti boleh tido dalam ni..hikhik

Muis Ismail said...

salam ziarah, simple but nice, luv it! :)

Wawa said...

cantik!!tp bilik air kecik nonetttt je. nak hias pun tak reti nak hias camne. nak gantung frame lg lah taktau letak mana. :p

Anonymous said...

mcm otel......simple n suke...

genuine1224 said...

nice! sy pun rimas tgk toilet berdaki.trus hilang mood nak lepas hajat. xhias cantik2 xpa, janji bersih, berkilat.. hehe

Amna Faqiha said...

tahniah2..cantik

mamashikin said...

wah..cantiknya bilik air...hitam putih. kebetulan sy tgh cari design utk bilik air kat rumah...hehe..tq sis..

strawberi said...

kak filla..cemana kalo kita dh siap nk gi keje..kul 6.30..laki masih tido lagi..camno nk kemas tu..

strawberi said...

eh lg satu..kita slalu tuang klorok lam toilet bowl..agak2 nmpk kotor sket..tuang je klorok..pastu biarkan ..jgn guna..biasanya sblm gi keje lah..ahaks..takyah berus2...bersih je..sesekali baru berus..kalo nmpk tmpt lain kotor

Unknown said...

cantik lah.

Unknown said...

kak filla bole tau rege cermin ikea yg gojes tu?

MaR said...

mmg cantik..

Iela Fazielah said...

cantiks!

ayunidati said...

wahh.... nice decoration..... cantikk...

NenetPenne (NP) said...

cantik!

bilik air saya tak ada blind mcm tu sebabnya mungkin akan menjadi tempat persembunyian cicak..oh noo!!!!!

Irfa said...

lawa :)
tu ari bilik anak
sekarang bilik air
mesti lawa gile umah ko filla

kalau bilik air lawa,rasa macam xnak kuar pun ada.hehe

Unknown said...

cntik jugak ni :)

cikji said...

santek kak filla,blh feeling2 toilet hotel dah tuh

Chekgu Azrine said...

suka giler baca blog kak fila..hehe

faizah said...

cantiknya..simple ja..kak,letakla pic penuh bathroom ni,sbb sy rasa bathroom akak xbesAq mana kan?(apa saiz dia?)...boleh la nak ambik ilham sikit..hehe

faizah said...

cantiknya..simple ja..kak,letakla pic penuh bathroom ni,sbb sy rasa bathroom akak xbesAq mana kan?(apa saiz dia?)...boleh la nak ambik ilham sikit..hehe

aSmiDar said...

Tandas pon mekap..kelas ko akak filla...:):

˙·Ù •●♥ Cik Puan Mimi ♥●•Ù ·˙ said...

cantik dan berseni la.. suka tengok

Anonymous said...

tu diaa buk pila..vs dlm toilet lagik...peberet haku gak tu love spell...stok sembur2 goda laki pas mandi..huahua..

NUNU EERA said...

nice.. klu bathroom cntik mkin lma la duk mndi dlm tu.. :)

sharifah rosidah said...

Betul, bilek kalau tak berkemas nak tuuut pun tak ada mood...kat umah aunty anak2 dan apak nya sekali dah paham sangat perangai mak nya.....

JaSmIn said...

salam..first time nk komen kot..he3 cantik toilet akak..mcm hotel 5 star punye kelasss!! ;)

Su Hashim said...

cantikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Kekzamanis said...

Rajin kak Filla deco bilik air.. MM kalau dah ada umah sendiri nanti pon nak deco2 cani gak.. Cantik! ^_^

rintzpalil said...

Bilik air yang cantik.

Kniedaz said...

Amboi..besarnya toilet dia...best la