Thursday, July 25, 2013

Majlis Buka Puasa bersama Petronas Dagangan Berhad

Baru-baru ni, i was invited by Petronas Dagangan untuk majlis berbuka puasa... buat kat Intercontinental Hotel.. so aku tak delah macam terkial-kial.. sebab few weeks baru pegi sini.. selamatttt hahaha.. Hotel Niko lama kat Ampang Park tu.. bila di check-check siapa lagi bloggers yang invited? Ceera and Jemah pon ada.. Ok baru semangat nak pegi.. kalau harap aku sorang je terkontang-kanting kat sana, baik aku duduk rumah je.. hahaha..

Dihantui rasa bersalah.. aku masak siap-siap untuk Pak Radie and budak-budak.. Aku buat Asam Pedas Ikan Pari, siap letak bunga kantan dan daun kesom.. resultnya tak pasti sebab aku langsung tak rasa... bibik cakap ok.. tapi nya Pak Radie sakit perot esoknya 10 kali kuar masuk toilet.. Salahkan ku jangan salahkan kuuuuuu... muahahahahha.. bibik ok je?.. ni perot dia yang anjer angat ni.. 

So aku orang first sampai.. bila tanya Willy from Nuffnang.. siapa lagi? Hohoooo tak ramai.. kitorang je.. pastu aku bajet dia buat besar.. yelah majlis buka puasa kan.. Petronas plak.. mesti ramai.. rupanya tak.. ada 2 tables je.. Petronas Dagangan Team and media.. Oh baru ku tahu. terus tercuit-cuit ngan Ceera.. "Alaaa camna nak makan banyak-banyak... malu laaa.. ingat ramai gila so kita duduk semeja gitu".. "Itulahhhh... camne?".. takpe takpe.. 

Penat tunggu staff hotel lalu nak mintak tolong snap.. last-last snap sendiri sudeyyy... Bila dah duduk sembang-sembang baru lah rasa kurang formal... memula tu bepeloh jugak.. muahahah... last-last ketawa-ketawa sampai berair jik mata..

Jom tengok food aku punye.. Perot paling kecik is Jemah.. derrrrr... makan sikit dah hongeh mende? hahahaha.. Ceera boleh tahan jugak boleh bersaing ngan aku bab makan.. muahahah... tapi badan ko adalah ramping.. ini tidak adil.. tidak adilllll bagikuuuuuuu.... 

aku takde nasi tak boleh.. kang pitam. hehehe... kari kepala ikan oiiii.. sedap oiiiiii... 

telan ailio.

ikan pari bakar bersama kuah asam.. dan lain-lain.

sebab salmon adalah sedap, kita repeat.. tapi kali ni bersama oyster.. sedap! 

choc mint and vanilla ice cream.

ABC

Teh Tarik adalah terbaekkkk lemak berkrim.. 

gift (kacang tumbuk)

Kat belah dalam aku tak kuasa nak snap pic.. sempat snap kat luar je.. memacam ada ok.. aku ngan Ceera keluar jap gi amik abc.. pastu perot nak meletop.. camna tu nak makan? so snap pic jelah.. rugi rugi rugi.. 


Ada ice cream potong!!! 


Roti Jala

steamboat

kambing golek

satay

tak pasti ni ayam ke itik ke turkey ke?

Gila kan? ko nak makan cemana.. takde space dah nak sumbat.. yang belah dalam pon tak habis makan.... ish ish ishhhh... 

Ada few pics nak buat cover album.. sila bawak bersabar jelah ngan aksi-aksi over ni ye.. jangan lah plak ada yang sentap kata ahkak ni bajet hot plak... *ehem* dah pandai menyindir fillanie sekarang.. 




Ok? hahahah cukup lah tu yer.. kata nya dresscode tradisional and if possible wear green.. pastu orang lain semua tak green.. choiiiiii... hahahah.. haku siap tudung ngan baju tak matching.. lantaklah janji hijo.. 

Thank you Petronas Dagangan Team and Nuffnang.. 



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

No comments: