Thursday, August 01, 2013

MEE REBUS INSTANT..

Korangggg... aku update ni lagi 15 minit nak berbuka.... jari macam lemah longlai je nak type.. huhu... dah siap masak dah.. kain dah bukak.. tinggal baju kurung lengan sinsing sampai siku.. terkenang last year aku mabuk meloya.. langsung tak masak.. dapat masak cekodok bilis pon dah bangga gila.. hahaha.. hari-hari Pak Radie beli lauk.. balik dari opis.. aku tebongkang.. dekat berbuka baru bangun susun lauk.. hahaha.. seriously teruk sangat kan orang mengandung? 

Now Alhamdulilah aku suka masak.. tapi aku bermusim lah.. kalau rajin.. memang hari-hari masak.. geram je gi pasar tgk sayur nak beli.. tgk ikan nk beli..hahah.. macam penyakit pulak... Oklah kan dapat jamu seisi rumah makan lauk air tangan sendiri.. sedap tak sedap aku pedulik apa.. memang diorang kena cakap sedap jugak.. muahahhaa...

Berbuka puasa semalam.. langsung takde nasi.. letih doh makan nasik.. Aku masak mee rebus.. amboi terror sangat ko ni siap mee rebus gitew.. hahahah.. sebenarnya aku beli paste dia ada jual kat jualan puspanita area office.. rasa macam mahal gak.. RM10 sepeket.. tapi boleh buat 2 bungkus mee kuning lah.. aku guna 1/2 paket je sebab guna 1 bungkus je mee... 

muahahha.. kacang nak mam... didihkan kuah.. tambah air... bagi menggelegak dan agak2 pekat yang sesuai.. rebus telur, celur taugeh, limau ngan lada hijo.. siap!!!! Pak Radie makan tu je.. dia cakap ok la.. tapi macam masin sikit.. aku rasa biasa je.. tak sedap sangat.. tapi ok lah.. boleh licin lah jugak kalau lapar.. 

time aku nak telur ni rebus betul-betul.. jadi pulak dia yang macam ni.. hahahha.. tapi ok lah.. macam ni sedap.. nyam nyam.. 

Masak Mee Cintan Goreng.. 6 paket sekali aku goreng.. hahahahah... tamak biasalah.. eh ngam2 ok.. makan sahur.. pastu Ani makan lagi esoknya..  

beli je

keropok dari Ganu

kuih beli

Ok dah habis cerita.. dan entry ni lupa publish semalam.. aku publish pagi ni jelah... 

p/s: Pemenang Ambi Pur yang belum email details (name, address and contact no) ke framekasih@yahoo.com sila cepat sikit... 

Yang Belum Email Untuk Tuntut Hadiah
1. Zila
4. Anonymous

Yang dah email, terima kasih.. Oh ye, winners tu bukan ai yang pilih... hahaha... nanti korang ingat ahkak ni pilih bulu pulak.. akak tak terlibat ok.. neway congratulations ye ;)



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

No comments: