Thursday, October 17, 2013

Sesi Lepak

Ada masa-masa tu rasa rindu kat budak dua orang nie.. so bila tetiba terlintas nak keluar dating bertiga lajuuuu je lah kan.. selalunya sorang kene suggest dulu nak lepak.. baru yang lagi dua orang plan cemana nak cakap kat laki memasing.. biasanya Peej akan cakap awal.. aku plak yang akan cakap last minute kat laki.. hahahahah... mana boleh cakap awal2.. kot dia nak sentap pon biar dia sentap last minute tak pe.. kang kalau sentap berhari-hari acaner? makincik letih nak bodek hari-hari hahahahah..

Aku drive gi umah Peej.. Elly pegi settle anto anak-anak dia dulu kat umah PIL dia.. then baru Elly gi umah Peej.. lepak kejap sebelum masing-masing bertolak-tolak.. cepat laaaaa nak makan kat mana ni?.. Gila.. dah plan lama dah pon.. bila tiba time nak makan semua buntu.. semua main pass2.. ko lah pikir.. eh aku plak kenapa? kau laaa...

Alhamdulilah, persahabatan kitorang berjalan dengan baik.. amboi tetiba nak feeling jiwang dah kenapa? yelah.. zaman sekarang bukan senang nak dapat kawan yang gila tapi sporting dan memahami.. yang penting satu kepala.. sebab semua kalau dah bukak mulut memang kutuk mengutuk satu sama lain.. dan memang pecah perot.. sebab tu selalu rindu nak keluar sama ;) tapi biasanya diorang memang mengenakan aku je.. tunggu korang yeh.. 

ajak Peej camwhore dulu.. sebab memang yakin kalau jumpa makanan memang lupa camera dah.. pastu kene kutuk tudung liplapliplap.. hahahah.. dorang tak nak kalah.. pakai kasut liplapliplap.. nak lawan aku lettew.. rugi lupa snap gambar kasut diorang hahahah

kalau lepak umah peej dia mesti lupa nak bagi aku minum air.. kalau dia ingat pon lepas 1/2 jam.. kongajo sangat.. tapi dia tau.. aku mesti nak air sejuk.. zaman dulu dia siap bebulu bila aku tanya "ko ada fridge ke?".. bahahahahah

Nak lawan Shila Amzah.. i nak perform malam ni.. nyanyi atas stage, harus la shawl kilat T__________T

Ada banyak gambar gila.. tapi tak sampai hati nak masuk blog.. muka diorang sememeh ai tak de hal.. janji muka sendiri menawan.. hahahah

Peej ko kenapa Peej? hahahah... nasib gambar semua kat phone aku je.. kalau tak nahas aku diorang balas dendam hihiikkk

Memula gi GE Mall nak makan kat Alexis je.. sekali bila sampai.. mak datok penuh ok.. so mari cancel.. eh lepas tu pandai pulak memasing laju je berfikir... ok laaa Victoria Station pon cun gak.. dekat pon dekat.. dah lah naik kereta Elly.. nanti aku nak gi amik kereta aku balik pastu nak balik umah.. Oi jauh oiii... masa nak naik kereta Elly ada dialog lawak..

Elly: Sorry laaaa.. kereta aku seminggu dah tak basuh
Filla: Seminggu??? Aku sebulan kot..
Peej: Sebulan? aku berbulan-bulan kot.. 

Muahahha.. memang hebat.. ikut turutan ;) 

Sesampainya kat VS tetiba nampak Abang Awieeeeeeeeeeeeeee (bunyi kasi nyaring sikit k) pastu Peej kata.. artis lain aku tak heran.. tapi ni Awie.. apa pon jadi, mesti snap gambar bersama.. hahaha.. Ok ko pegi peej.. nanti aku amik kan gambar.. kalau dia tak nak cemana? masuk bawah meja la.. sib baik abang awie ok kewl je.. tebayang Awie lari tak kemana dengan tangan berselipar dalam citer hantu kak limah hahahah.. 

Malu-malu kucing sebab wife dia ada kat depan.. hahahahah

Elly eksyen.. dia tunggu Awie yang datang nak bergambar dengan dia kot hahahahha

muka ilek je kan.. padahal lapar nak mampos.. setakat bagi bun sorang seketul.. menggigil ok tak cukup.. "Elly nak lagi satu bun boleh?" "Boleh, ko bayar lah".. hahahah.. terus diam.. 

Apa tah budak ni order.. crab soup?? tapi memang power pekat dan sedap.. 

Ni jelah gambo aku yang ada.. hahaha.. 

Orang kampung mesti nak makan nasik.. kannnnn.. korang tau kannn siapa kannnnnn.. bahahahahha.. pastu ntah bila masa waiter angkut pinggan dia.. aku dah macam "Oii asparagus ko tak makan? napa tak bagi aku?".. "Lembik la, tak fresh".. ceh poyo sangat tak fresh konon.

Aku ngan Peej order nie.. pedas tebako telinga aku black pepper dia.. mengancam ;)

Eh ada lagi satu gambar rupanya.. pastu ada mamat dua orang kat tepi kitorang.. nampak mcm kusut je.. tapi order tak agak.. lobster besar gabak u olls.. ko ada? aku jeling je tengok kot-kot tercampak ke lobster dia kat meja ktorang boleh tumpang rasa.. hahahah ok tak lawak. 

Pas makan borak.. pas borak.. anto aku ngan peej balik.. aku amik kereta terus balik.. jadiklah kan dapat lepak sama kejap pon.. dah lah tak bawak kunci rumah.. call pak radie tak angkat.. nyampah tau.. sib baik aku call bibik dia angkat.. kalau tak.. tido luar la aku malam tu T_____T

ni esok pagi tu kot.. budak-budak nak swimming dpn umah.. so korek-korek fridge tengok apa ada.. pasta pon boleh la.. banyak gila plak diorang makan.. aku duduk tepi kolam.. suap gilir-gilir.. tapi Ani suka potong Q.. lepas dia.. dia lagi.. hahahahha

Ini esok nya ke apa.. aku buatkan cekodok bilis untuk diorang.. pastu aku keluar gi dating ngan apaknya hahaha.. 

Baru nak romantik-romantik suruh pakai kan helmet.. 

"Pa, tolong ikat.. tak reti"
"Mengada, Amaani pon pandai pakai sendiri"
"Biaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalaaaaaaaaaa"

kesayangan Pak Radie..bawak motor senang lah takat-takat nak pi mamak.. bawak laju nak mam.. tensi aku tau.. sikit lagi nak langgar mat bangla bawak motor ngan mesin rumput.. hahahah.. 

kesukaan.. capati.. 3 suap je habis.. terus rasa nak order roti telor bawang cili kasi garing.. tapi ku tahan nafsu ku.. nyampah.

balik singgah giant jap.. pak radie cari barang apa tah.. aku duduk luar tak kuasa nak bukak helmet.. terus macam alien duduk luar.. aku malas nak bukak helmet sebab tudung ni longgar.. sekali aku bukak, terus ketengah tudung tu.. caner tu pakai tudung setengah kepala tekeluar.. serammmm..

Ok chow.

No comments: