Thursday, December 26, 2013

MAYBANK 2 CARDS #LiveLifeAmplified

[sponsored post]
*scroll down for new entry*

Aku dari dulu ada masalah susah nak terima pembaharuan... Walaupon aku tau pembaharuan tu akan bagi banyak benefits kat aku.. bukan apa, aku malas nak pikir dan takut nak cuba.. kesian sangat kan? hahaha... 

Dari dulu aku dah berkira-kira nak apply credit card, tapi tak buat-buat pon... Korang percaya tiap kali aku book flight tickets aku akan call Wan mintak visa/master card number dia.. dah buat payment semua baru aku transfer duit kat account Wan... Hahah.. OMG, dah 34 tahun umur pon still macam ni.. hahah.. Kalau gi shopping yang belanja besar-besar sikit pon, nanti kalau Wan ada boleh lah swipe, then aku bayar cash kat dia.. hahahha..

Now bila aku fikir-fikir balik kenapa asyik nak guna Wan punya je.. aku dah layak untuk ada card sendiri kot? Bila buat survey sana sini, aku rasa aku nak guna Maybank 2 Cards so that aku boleh LiveLifeAmplified.... 

Aku nak hidup selesa dan tak nak fikir masalah berpanjangan... Amboi kemain lagi hahahah... Hobi kita sama je kot.. Holiday, Makan, Shopping... Itu yang terpenting kan? tapi semua tu duit kot? Dengan Maybank 2 Cards semua perbelanjaan tu dapat kita minimize sebab kita boleh dapat discounts yang berbaloi-baloi.. Kad American Express atau Visa ni pon comel.. tak yah bawak cash banyak-banyak sebab risau dengan peragut kat luar sana.. bawak Maybank 2 Cards ni dah cukup untuk makan, shopping, holiday, isi minyak kat Petronas, beli groceries dan macam-macam lagi.. dah lah dapat points lagi.. tak ke rugi kalau tak apply..

Membebel macam ni belum tentu korang paham kan? sebab pada mulanya aku pon kurang jelas dengan kehebatan Maybank 2 Cards nie.. Tapi yang aku tau, orang yang gila Holiday, Shopping dan Makan memang sesuai memiliki Maybank 2 Cards..

Banyak restaurants and cafes yang accept Maybank 2 Cards nie.. bukan sikit ok, discount is up to 25% percent.... Siapa jenis kaki makan dan suka menjengah tempat-tempat makan yang baru.. sila utilize kan Maybank 2 Cards ni.. 

Percutian? Holiday? Itu aku suka.. InshaAllah ada rezeki, kitorang dah tetapkan setahun at least akan ada sekali honeymoon vacation hahahah.. takpelah kan? kita asyik mengadap muka satu sama lain dan buat rutin harian yang membosankan.. kerja balik kerja.. mengadap anak.. itu je hari-hari.. so rebutlah peluang bercuti bersama pasangan at least once a year.. Pastu aku suka bercuti dengan family jugak.. sekali percutian family aku je.. dan sekali lagi percutian dengan the whole family (mak bapak dan adik beradik).. Aku check jugak apa yang Maybank 2 Cards boleh tawarkan? berbaloi ke? Belambak-lambak hotel yang kita boleh pergi dan dapat discount.. 


Tak lupa jugak Sunway Lagoon Admission dapat 30% savings.. Aku cerita ni yang aku dah usha-usha untuk aku je tau.. Untuk korang pon berlambak-lambak lagi ni.. kalau cerita semua tak cukup muka surat laaa hahahah... Baskin Robbins, Poney, Chicken Rice Shop, Times Square Theme Park and the list goes on and on.. hahahha.. Red Box pon okkkkkk!!! Free 1 head charge with every 3 head charge purchase.. (terms and conditiions apply)

Hotel and Car Rental pon kita dapat murah dan berbaloi... Aku rasa jatuh cinta dah.. hahaha.. I'll be travelling overseas soon kan.. So aku rasa lagi elok dan selamat kalau aku ada Maybank 2 Cards nie.. Oh, untuk keperluan asas lain pon dapat jugak points.. contoh petrol, bills and groceries.. itu perbelanjaan tetap kita kan? so why not kita dapat benefits dari buang duit beratus-ratus tapi tak dapat benefits?  

Tengok chart ni baru korang faham kot.. hahaha.. lepas aku tengok ni baru faham apa yang dimaksudkan 'doing more and getting more out of life" tiada pembaziran, malah penjimatan berganda!! look at the Total Savings, ini perkiraan kasar ya.. RM2,309 adalah jumlah yang besar bagi aku.. dan aku yakin ianya besar bagi korang jugak..betul tak? selama ni beli groceries bayar cash, points pon tak dapat!! penjimatan pon takde :(

Seriously semua orang ada masalah.. Aku pon ada.. Takkan semua nak cerita, eventhough aku ni blogger kan? Tapi kita ada cara untuk tangani setiap masalah dan kita kena bijak pilih yang terbaik untuk kita.. at least yang beri banyak benefits untuk kita dan keluarga..

With Maybank 2 American Express Card, we can also get these benefits :)

· 5X treats points  (exclusive to Maybank 2 American Express Cards Only) 
· 5% weekend cashback (exclusive to Maybank 2 American Express Cards Only)
· One service tax
· Lifetime fee waiver
· Finance charge as low as 8.88% per annum
· EzyPay 0% installment

Banyak kebaikan dengan Maybank 2Cards nie.. walaupon ada dua card tapi cuma ada one sign up, one service tax and one statement sahaja...  Annual fee pulak ialah lifetime fee waiver dan minimum annual income bermula dari RM30,000 untuk mendapatkan Maybank 2 Gold Card dan RM60,000 untuk Maybank 2 Platinum Card.. so boleh ikut income masing-masing untuk apply yang mana yang layak ok?

So if korang berkira-kira untuk apply credit card, sila jangan ragu-ragu.. Jom kita apply Maybank 2Cards sebab berbaloi-baloi.. zaman sekarang tak main lah guna cash-cash nie ;)

Malayan Banking Berhad berbesar hati nak ajak kita semua join FB Contest Maybank #LiveLifeAmplified bermula dari 1 November - 31 December 2013.. Contest dibuka untuk Malaysian citizens yang berumur 21 tahun.. Pls read the Terms and Conditions dulu ye ;)

Langkah-langkah mudah

Kemudian, sila register dan isi details anda.

Pastu kita akan dapat SMS, sila masukkan SMS Code tersebut dan click Register

Ok siap.. click LET ME #LIVELIFEAMPLIFIED NOW!

Contest berlangsung dari 1 November - 31 December 2013.. click I WANT IN!

Pastu korang type la 'how i want to #LiveLifeAmplified ;).. Mudah sangat kan? pastu nanti korang boleh recommend friends kat FB korang untuk join jugak..  

Cara untuk menang mudah saja:

1. Participants will need to earn the most points..
2. Hanya Maybank 2 Cards Cardmembers yang layak untuk memenangi Grand Prize dan yang bukan Maybank 2 Cards Cardmembers mestilah bersedia untuk dihubungi oleh Maybank representative ;)
3. Untuk mendapatkan points, participants need to write what would help him/her #LiveLifeAmplified dan invite friend through facebook app to participate in this contest.
4. Setiap participants yang enters a slogan akan layak mendapat 50 points.
5. Setiap friends invited by the participants who successfully registered for the contest will earn the participant 25 points.
6. Participants hanya layak menerima 1 grand prize dan 1 weekly prize sepanjang contest berlangsung

Hadiah yang bakal dimenangi ialah:

5 x Grand Prize (highest points earned throughout the entire contest duration)
40 x Weekly Prize (5 participants with the highest points of the week)
RM100 PETRONAS Gift Card

Week 1 (1 Nov - 7 Nov)
Week 2 (8 Nov - 14 Nov)
Week 3 (15 Nov - 21 Nov)
Week 4 (22 Nov - 28 Nov)
Week 5 (29 Nov - 5 Dec)
Week 6 (6 Dec - 12 Dec)
Week 7 (13 Dec - 19 Dec)
Week 8 (20 Dec - 26 Dec)

Mudah kan? So jom join Fillanie kita pulun contest habis-habisan.. mana lah tau ada rezeki kan :)
Click to join: Maybank FB Contest

Click www.maybank.com.my for more details.


Love,
Filla.

No comments: