Thursday, December 26, 2013

MOVIE WORLD, SURFERS PARADISE BEACH - GOLD COAST Part 4

Pagi tu kitorang breakfast awal sikit.. boleh makan banyak sikit heheh.. kul 7.40pagi dah turun breakfast kat hotel.. kita makan kenyang-kenyang sebelum ke Movie World.. Hari ni takde bawak bekal sebab dah taktau apa nak bawak.. makan nanti baru pikir.. 

Bas conXion datang pukul 9.10 am.. pick up kitorang untuk dibawak ke Movie World.. Perjalanan dalam 30 minit je.. sama jugak.. berhenti-berhenti jugak utk pickup orang lain yang nak ke tempat yang sama ;)

Saja pakai shawl macam ni.. pastu Kasih cakap buruknya mama.. ok takpe.. mulut anak aku memang laser.. belum bapak dia lagi.. "Ni awak pakai apa seluar terkembang-kembang macam nak jual sayur?".. pon takpe.. dah biasa... ai kewl je.. tak de hal lah orang nak kutuk.. hehehe

geds sekali sekala takpe.. jangan geds selalu.. muahahahhaha

Perasaan haruslah excited masa masuk kat pintu gerbang nie.. berbunga-bunga hati ;)

Masa kitorang sampai ada ramaiiiii manusia nak masuk jugak.. tu yang pakai baju hitam macam pergi satu group.. best tengok diorang.. sebab naik roller coaster semua team dia je.. baju sama.. pastu berani gila.. aku tengok dari bawah diorang naik roller coaster siap angkat tangan beramai-ramai.. gila berani.. kalau aku dah melekat tangan peluk besi lock tu kot.. Hebat kasih, siap menguap ko ye nak.. 

Ko gila ke apa roller coaster macam tu.. aku tak snap masa orang naik sebab melopong tengok.. hahah.. roller coaster ni.. bila dia bergerak, ada superman tolak dari belakang.. so bila kita yang tengok ni rasa macam kelaka.. macam superman tu yang menolak diorang ni kemain laju.. aku siap jerit "Waaaa superman tolak!!!".. pastu Wan tanya "Orang ke tolak tu???"... hahahah Wann... kalau orang yang tolak dah tercampak dah dia.. Oh Pak Radie berjaya naik roller coaster gila tu.. 

sempattttt lagiiii... 


Kasih Aleeya


ni hah kereta nya.. 




ala-ala USS kan?




Aleesya memang ini je kerja dia kat Goldcoast.. senang jugak lah keja aku sebab dia asyik tido je.. 

Hahahha.. lekkk je dia kan?

kat sini pon ada show time jugak.. so pepandailah rancang mana nak pegi dulu.. untuk stunt driver ni aku rasa ada 2x sehari.. 

kalau baby tido.. diorang bagi je bawak masuk stroller dan bagi ko duduk paling depan kat reserve.. 


ada jual-jual jugak.. ice cream.. coke.. 

dalam Movie World ni yang paling best.. 

Oh kenit dah bangun!! 

Kat dalam ni nanti.. dioarang buat-buat lah ada sorang director.. so dia shoot untuk filem gitu.. so kita semua ni kira macam tengok secara live lah cemana nak buat movie cerita lasak macam nie.. 

aksi perompak dan polis.. kejar mengejar.. 

mamat baju putih tu as director ;) sampai tebelah dua kereta polis nie..hhahahaha.. tapi memang terror lah.. laju gila kot.. dah lah aku duduk first row.. kalau tebabas mampoih den.. 

ko mampu? dah balik sini, Amaani siap sound aku "mama bawak lah kereta yang senget tu".. hoooiiihh ko belum tengok skill mak kau lagi.. saja tak tunjuk je.. heheheh


masa ni tekejut aku.. ko tengok gambar first kiri tu.. kereta tu lalu dari atas melompat ke building tu pastu tetiba kebabommmmm.. meletop keluar api.. selalu kita tengok kat tv yang stunt2 tu kan.. yang bila meletop keluar api.. hero lari-lari tercampak terus kan.. memang betul lah! aku yang duduk jauh ni.. tetiba panas dia tu lalu depan muka ko tepat.. panas ok!!! tapi berapa saat je lah.. aku tengah pangku Aleesya time tu.. terus peluk sebab panas tu tetiba bukan sikit-sikit.. nasib 2 saat je macam tu.. hoiiii tebakar anak aku ko siap ko.. panik aku kejap.. 

bila kereta ni turun je.. terus kemik-kemik.. aku rasa memang setiap kali show ada satu lagi kereta merah yang sama dah siap kemik.. ko gila tiap kali show nak kemikkan kereta? hehehe

nilah 3 bijik kereta yang berdesup-desup kemain laju lagi.. 

last sekali diorang perkenalkan stunt-stunt ni semua.. tabik! 



lambaian dari stunt ;)


kat sini syorga budak-budak.. 


comel kan? Kasih ngan Dhya berapa kali ntah naik benda ni.. 



hands up!! 


Kasih memula tu siap tutup-tutup mata hahahah.. 


terpaksa ajak Dhya temankan Amaani naik ni.. Amaani sentap siap nangis sebab dia tak dapat naik roller coaster kat sini.. sebab tinggi dia tak cukup.. so Pak Radie bawak Dhya ngan Kasih je naik.. diorang naik 2-3 kali kot.. Pak Radie paksa aku naik sebab kene duduk dua orang.. so aku kene duduk ngan Kasih.. Pak Radie duduk ngan Dhya.. masa tu diorang dah naik dah sebelum tu. semua cakap kat aku tak serammm.. best sangat!! mat salleh tu siap minum mineral water masa naik roller coaster tu.. semua cuba nak meyakinkan aku.. ok fineee aku naik.. sekali naik ya Allah!! laju nak mampos.. tinggi siap pusing-pusing.. aku dah tepekik-pekik dah.. Kasih siap "Sabar mama.. pegang kuat-kuat mama.. mama ok ke?".. masa tengah laju tu dia boleh tanya aku macam2.. tobat aku tak nak naik dah.. ni diorang punya pasal lah nie.. sakit hati aku tauuu takkk?? yang Amaani merengek nak naik jugak.. 

amaani naik ni je ok? bahahahahha.. sentap dia.. kalau nak berani sangat.. tunggu besar sikit.. tunggu tinggi lagi sikit.. pastu korang naik lah ngan apak korang.. aku nak jaga bag je.. 




Tu diaaaaaa... Amaani kalau bab posing memang terror ;) tapi masa ni tapak kaki dia start sakit.. start pecah and luka.. kesian dia.. jalan jingkit-jingkit macam orang nari ballet.. 

naik bumper car plak.. 



naik train pulak


Aleesya, kita tengok dari tepi je ok?

Atok tunggu kat BugStop je.. hehehehe

ngan aku sekali.. tak larat sebab cuaca panas time nie.. 


Kasih Aleeya and Kasih Amaani

with cousin Dhya.







Ni Amaani pulak nak naik.. 




Baby Rabbit

ni beratur nak tengok 4D ke apa tah.. ye kot.. 




Batman lalu ;)

masa kakak-kakak naik roller coaster.. terpaksa pujuk amaani naik ni.. hahahha.. sebenarnya muka dia nyampah je masa nie.. senyum pon paksaan hahaha.. pastu dah turun dia cakap "Boring lah mama" hahahha



amaani memang suka ke hulu ke hilir dengan map.. hahahha.. nanti dia bajet dia terror sangat lah membaca hehehehe



sempat tengok show.. 


ko ni dah kenapa tinggi sangatttt nie.. terus nampak aku ngan amaani yang bantut.. cissss! 

Churos with choc dip.. ok lah.. tapi manis sebab bersalut gula.. kalau takde gula kan best?

ni dah nak masuk tgk 4D show tu.. dah tonggang tebalik gambar aku heheheh



aku ni pantang nampak kerusi.. laju je nak duduk.. dah tua sangat ke apa? hahahha



sedapnya mocha ice blended dia.. rasanya dalam $6.. ni dah kira ok lah.. coke pon dah ala-ala harga mcm tu.. 

lepak minum kejap.. kitorang makan simple-simple je dalam nie.. beli banana cakelah.. churos lah.. perot pon tak lapar sangat.. maybe sebab breakfast dah makan banyak.. 


pickup time 5.15pm.. so ada masa lagi.. Pak Radie nak naik roller coaster gila tu.. dah pegilah.. kitorang duduk jap kat sini.. suap Aleesya bubur nasi.. 

suka duduk-duduk macam nie.. masa ni semua dah letih...

kalau aku lahhh.. pitam dah kat atas tu.. kasih siap nak naik yang ni.. aku tak bagi.. aku cakap budak kecik tak boleh! 

berjaya.. 

ni lagi satu.. tapi tak sempat dia nak naik.. 

on the way balik lalu kat south port kot nie

Sampai je bilik.. solat dan siap-siapkan budak-budak ni nak pegi laut lagi.. pegilah korang.. aku lambat sikit.. aku cakap kalau rajin nanti aku turun ngan Wan.. so Kasih, Dhya ngan Amaani ikut Pak Radie.. 

pastu aku ngan Wan ngan Aleesya pon turun jalan kaki.. dari hotel dalam 5 minit je ke laut nie.. 

best sangat.. pasir dia halus dan sejuk.. tenggelam2 kaki kalau jalan.. 





pindah sini plak.. lawa kannn?? sukaaaaa!!! 

kitorang duduk je sini.. tengok diorang main pasir.. dah lah bersih.. 


Aleesya jugak best.. tido je keja dia.. 

hah sedap nya tido.. 


Dhya dah tak larat dah nak main pasir.. sejuk sangat kata dia.. so suruh diorang tunggu situ ngan Pak Radie.. aku ngan Wan pegi belikan fries kat Sahara tu.. 


Macam anak burung masing-masing.. Wan suapkan fries.. beli 2 bekas.. licin!! siap beli pizza 3 slice kot.. pon licin.. hahahah.. kelaparan dah semua... 

jalan ngan mak-mak memang best.. sebab perot sentiasa kenyang ;)

Wan minum air dulu ye Wan.. lepas minum.. jom kita balik hotel.. esok nak bangun awal nak gi Paradise Farm ngan Harbour City pulak.. 

Ok nanti kita sambung lagi k.. bye ;)

My Gold Coast Trip:


Love,
Filla..

7 comments:

Mrs Rz said...

mau pitam klu naik roller coaster tu! huhu...

aku lah penyair said...

saya naik roller coster superman tu.. mmg ngeri... keluar sikit air mata...

meGurL said...

saya naik roller coster tu.. ngeri giler.. siap keluar air mata.. :-))

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Happy semua nmpaknyeee

Lili said...

Yang stunt show tu, sebijik mcm kat disneyland paris punya :)

mashelas said...

Bestnye Kak Filla..Seronok nye dapat jejalan makan angin dengan famili kan. :)

Adela said...

Best baca entry GC sis!