Monday, January 27, 2014

CERITA DARI DAPUR FILLANIE LAGI ;)

Hi korang sihat ke hari ni? kalau sihat alhamdulilah... 

Aku tak sihat :(

Sabtu malam start sakit tekak sikit.. pastu semalam kul 7.00pm macam tu aku tak larat.. lepas mandi.. baring kejap... maghrib sambung baring balik.. pastu selubung ngan selimut.. dalam otak nak gi tengok AJL kat bawah.. tapi badan tak berdaya, tidur lagi best.. rasa tangan panas.. macam nak demam je... dalam kepala dah plan kalau berterusan tak selesa macam ni esok nak gi klinik.. tapi sudahnya aku pegi jugak kerja.. hahaha.. ntah lah tak biasa lah MC pastu malassss gila pegi klinik.. tu lah masalah aku dari dulu.. 

Kalau nasihatkan orang suruh pegi klinik, makan ubat memang terror lah.. tapi bila diri sendiri tak sihat... asyik mengeluh kat laki je.. pastu kejap-kejap suruh dia rasa dahi panas ke tak.. Pak Radie pon naik menyampah.. "Mana ada panas, biasa jeeee"... eii nyampah.. bila suruhh Acih ngan Amaani rasa dahi, semua cakap, panas sikit... see??? apak korang ni dengki ok.. 

Ni dah gi kerja.. tak de lah rasa teruk sangat.. cuma tekak tak best.. badan sejuk maybe sebab cuaca pon memang sejuk.. nak tengok malam ni if panas.. confirm aku cuti esok.. see?? aku cakap je lebih.. kang pegiiii jugak office.. APTB lah KakPilla nie.

ni gambar aritu.. pantry office aku cenggini lah.. cun kan? kat sini lah ahkak makan tiap-tiap pagi.. sehari tak makan kat pantry terus rasa rindu.. over gils.

Hari tu gi Pasar Borong beli kepala ikan merah ngan isi 2-3 slice.. mahal nye! Wan kata len kali tak yah lah beli kepala.. isi bukan banyak.. mahal je lebih sebab timbang berat... len kali beli isi je.. oooowhh mana lah aku tau... aku penggila kepala ikan... sebab tu lah beli.. bila mahal.. terus sakit hati.. hahahahah

Ada yang request resepi sup ikan merah... 

Tumis bawang merah dan bawang putih yang ditumbuk.. pastu guna sup bunjut ikan (plastik transparent biru-biru sikit) cap adabi kot... dalam tu ada sup bunjut, kayu manis, daun apa tah.. ngan herbs apa tah sikit.. tumis je sekali.. pas dah wangi.. masukkan air bagi mendidih.. letak carrot sikit..masukkan ikan.. masuk garam.. masak lama sikit sampai ikan betul-betul masak.. nak masuk perasa sikit pon boleh.. last sekali masukkan daun bawang, daun sup dan bawang goreng.. tutup api.. kalau takde anak kecik nak makan.. boleh pecahkan cili padi 4-5 bijik.. baru kawww ;)

Ramai yang tanya, sedap sangat ke Sambal Belacan Adabi ni? Bagi aku ok lah.. boleh tahan... aku kan pemalas.. tak kuasa lah nak buat sambal belacan sendiri.. ada yang instant.. kita belasan je.. hiris timun, cicah.. perghhh berdesing telinga..nyam nyam.. lagi satu kaler ijau.. sambal belacan manis.. aku kureng sikit sambal belacan manis.. aku suka yang spicy and original.. podeh bedosing. 

Pastu habiskan ikan senangin.. dulu kirim Wan beli.. aku kan pemalas.. kengkadang kalau agak-agak wan nak datang umah.. aku dah siap-siap kirim Wan beli barang basah... ai is manja like that.. pastu aku gi pasar nampak terung yang size kecik-kecik tu.. terus gerammmm... hahahha.. 

balik kerja kan aku selalu amik Acih... asal masuk kereta je lapaaa.. lapaaa.. kalau tak belikan apa-apa muka dia tensi je.. hoih aku susah lah nak beli.. malas plak nak beli awal2 pagi tu nak tahan sampai ke balik kerja.. so aku pecut kereta cakap kita beli goreng pisang area umah.. kalau nasib baik ada lah.. kalau nasib tak baik kedai pon dah tutup.. hahah.. tapi aku ada 2 choice.. sini tutup beli sana.. hahahah.. kat kedai yang ni pisang dia alahai kecik2 gila.. tapi sedap lah sebab banyak serdak dia tu.. aku mesti minta lebih dia punya kerak sebab Acih suka ;)

Kedai ni siap ada jual nasi lemak bungkus RM1.. heheh.. comel gila.. secekup je nasi.. tapi complete ada sambal, timun and telur rebus kecik.. kalau utk size perot aku.. 3 bungkus baru kenyang ;) 

jumaat malam teringin nak buat burger.. atok ngan wan tido rumah.. so ok lah kita buat burger... burger special ok... burger tu salut telur.. 

gittew.. terputus-putus love hahahahahhaha... 

Simple dinner pon boleh... 

Eh itu je cerita aku? muahahhaa... nanti try korek folder tengok gambar apa lagi nak share ;)

-Ads-

Peluang utk buka Francais Cosway Farmasi bisnes sendiri dgn modal serendah RM2500-

RM3000...
Kos overhead ditanggung company spt :-
1) sewa kedai

2) renovation
3) stok barang2
4) security sistem
5) insurans
6) maintenance kos
Dan bnyk lagi..
️yang paling PENTING ada MINAT & USAHA.. ️ sms/ whatsapp terus Dayang 012-5070639 @dayangsharinaomar

-Ads-

Biskut Almond Kiss Chocolate

Omakkau.. sodap nak mampos ok.. muahahahha... dah selamat dalam perot sebalang ni hah..murah je u olls.. siapa mau boleh contact 

Norasyikin : 0111-5017793


Love, 
Filla.

2 comments:

Cik Lily Putih said...

fila,
sambal belacan Adabi tu memang sedap lah, meyengat bila makan. aku pun ada duk standby kat opis. in case kalau nasi bungkus tak berape nak pedas kan...

Anonymous said...

Nmpk kak filla posing dgn air milo dlm cwn plastik pn blh buat ku lapo..haha..kuat btl pengaruh kak filla nih;))