Tuesday, March 25, 2014

#MH370 ~ HEARTBREAKING.

Assalamualaikum ;)

Semalam selamat tiba di KLIA pukul 10:05 malam.. Flight dari Terengganu ke Kuala Lumpur.. Turun je dari flight, on data, pastu check FB semua cerita pasal announcement dari PM tentang MH370.. Terus hati diruntun kesedihan.. Takziah dan Al-Fatihah buat keluarga passengers and crews MH370.  

Perasaan masa naik katebang tu.. bila nak take off tu berdebar-debar.. tapi aku malas nak layan perasaan.. dalam hati terkumat-kamit baca ayat kursi.. naik kapal terbang ni aku rasa macam 'berserah'.. aku dah lah gayat.. bila kapal terbang dah tinggi, aku tengok dari tingkap.. tengok ke bawah.. terus terbayang macam-macam... kalau lah terjadi apa-apa, pintu mana aku nak lari dulu.. ke aku keras tak bergerak dari seat aku.. tak boleh bayangkan.. sebab tu aku jenis malas nak bayangkan apa-apa.. redho je.. 

Hari Khamis pagi, aku ada flight ke Langkawi pulak.. Hmmm.. akan berdebar-debar lagi lah.. bukan sekarang,dari dulu kot aku takut.. tapi aku kan tak suka tunjuk ketakutan.. sama macam tido bilik hotel sorang-sorang.. aku buat-buat je berani.. padahal penakut.. masa lepak Redang pon, diorang citer hantu, aku nak gi toilet dalam bilik siap suruh Peej duduk depan pintu toilet.. tapi pusing belakang...

Apa pun spekulasi tentang MH370, kita doakan yang terbaik je.. Jangan fikir yang bukan-bukan.. Untuk menenangkan hati yang terluka dan sakit, kita kena selalu redha dengan ketentuanNya.. Setiap sesuatu yang terjadi pasti ada hikmahnya dan sudah pun tertulis.. Semoga ahli keluarga penumpang dan krew MH370 dapat menghadapi dugaan ini dengan tabah, dan kita sama-sama doakan misi mencari yang masih diteruskan di Lautan Hindi dilindungi Allah S.W.T..  Buat yang kata "apa lah susah sangat nak cari kapalterbang besar gila pon tak jumpa?".. korang gi tengok video betapa bergelora, hitam pekat lautan tu.. baru korang tau susah ke senang misi ni sebenarnya.. kita doakan mereka selamat dalam menjalankan tugas di sana..

~Al-Fatihah~


Love, 
Filla.

3 comments:

Aisyah said...

salam filla..love your words on 2nd and last paragraph..

Aishah Amin said...

Lets doa for them..rasa tmbh sedih baca komen2 jahat..hadeh


visit my blog WAHM like me

Anonymous said...

saya nampak filla and the geng smalam kita naik satu flight.. landing je masa flight tengah brake saya on data, terus nampak family whatsapp beritahu ada PC from najib... terus balas2 whatsapp dan tahu mmg confirm di lautan hindi.. terus sedih.. dapat rasa kesuraman di KLIA lepas tu... ya Allah sedihnye!