Monday, April 28, 2014

ANAK TUDUNG KAK PILLA

Ramai jugak yang nak tau Kak Pilla pakai anak tudung jenis cemana? Hehehe.. memula pakai tudung dulu macam-macam jenis aku beli.. macam-macam warna ada.. tapi lepas tu tak pakai sebab aku rasa aku tak boleh pakai anak tudung jenis warna-warna.. Lagipon aku bukan jenis pakai anak tudung yang jenis nampak anak tudung tu.. 

Macam ni lah contohnya.. Anak tudung jenis ni aku beli kat Arzu KLCC.. Ada banyak warna.. 

Suka je tengok Dato Siti pakai anak tudung macam ni pastu pakai shawl longgar-longgar camni.. Tapi masalahnya aku tak boleh.. sebab nanti anak tudung aku ke belakang.. so rambut semua keluar.. masalah lain ialah anak rambut aku belambak.. so tak boleh.. nanti semua nak keluar.. masalah lain ialah sideburn aku ni banyak.. pon tak boleh jugak.. ishhh ingat senang ke nak pakai tudung yang betul-betul ko rasa comfortable with it.. dan rasa sesuai dengan gaya dan bentuk muka? 

Tapi biasanya bila dah lama pakai tudung baru kita tau jenis tudung apa yang sesuai dengan kita.. Aku biasanya simple je.. aku tak reti lah nak hijabista begulung tebal-tebal atas kepala.. mungkin ada orang memang sesuai gaya macam tu.. tapi Kak Pilla cannot.. nanti aku nangis sebab rasa bawak sebeban atas kepala.. 

Ini lagi satu jenis favourite aku.. yang jenis bertali.. orang pakai tali tu kebelakang, tapi memula dulu aku akan pakai kedepan cam baby.. macam patung kat atas ni.. hahaha.. kenapa? sebab kalau ikat kebelakang, nanti cuping telinga aku sakit.. saiko sangat Kak Pilla ni.. hahaha.. serious ok.. telinga aku jenis keras kot.. so kalau 2 jam macam tu.. aku mula rasa terseksa.. telinga aku macam menjerit-jerit suruh jangan dikepit ngan anak tudung tu.. hahah.. kalau aku tarik ikat ke depan camni.. dia tak de plak sakit telinga tu.. tapi sekarang aku dah bijak sikit.. aku pakai jugak kebelakang.. tapi aku selit anak tudung tu celah telinga.. so telinga aku terkeluar.. so pendengaran Kak Pilla pon makin jelas sekarang hahah.. 

Aku kan pakai shawl tutup semua.. takde nak tunjuk anak tudung pon.. so anak tudung tu sekadar untuk tak menggerakkan shawl tu je.. tapi aku agak kurang suka orang pakai anak tudung macam ni yang jenis sanggul tepacak kemain tinggi menggunung tu.. adoi lah.. buruk nau di mata aku nie.. aku nyer ada gak span.. tapi jenis lebar tu.. so takde nampak tinggi gila.. sebab kalau takde span langsung flat je turun ke bawah pon macam kelaka plak.. so ikut lah masing-masing, cuma bersederhana lah.. jangan melampau sangat memuncak bak kinabalu no no noooo..  

Ini pun penting untuk aku.. Inner Ninja orang panggil.. aku akan pakai inner ninja ni kalau shawl aku tu jarang.. so tak confident lah aku nak pakai anak tudung yang jenis nampak leher ko tepacak gitu kan.. so aku prefer inner camni.. dan kalau shawl aku tu bukaan dia tak lebar.. atau bukan wide shawl.. kang tak pasal aku pakai shawl.. bila tunduk sikit habis leher semua nampak.. tapi pakai inner ninja ni panas sikit kat leher.. sebab tu aku selalu match dengan shawl yang jarang kira ok lah tak panas.. tapi kalau ko pakai wide shawl yang kain tak jarang.. pastu pakai pulak inner camni.. mau bekepuk haba kat tengkuk.. muahahah.. Kak Pilla kan mengada sikit.. semua nak selesa.. Of course!! tak selesa cemana nak buat kerja..

Contoh shawl ni.. kat dalam tu Kak Pilla pakai inner jenis serkup pastu selak keluar kan telinga.. gitu.. shawl ni agak lebar.. so masa pakai lipat kan sikit bagi dia tak lebar sangat.. pakai sebelah pendek sebelah labuh.. then pinkan brooch kat leher.. pastu baki yang panjang tu pusing kan je.. letak peniti.. kemaskan sikit bahagian depan.. siap! Shawl ni comel kan? gi beli kat FB Dtrea huwaa lelawa ok.. 

Ok lah sekian saja rahsia anak tudung Kak Pilla untuk dikongsi kepada yang ingin tahu ;)


Love, 
Filla.

1 comment:

Anonymous said...

boleh tak u buat tutorial guna anak tudung yg bertali tu? sbb sy x berapa pandai sgt guna yg mcm tu sekali sekala nak try gak hehe