Tuesday, March 01, 2016

Seram ke cerita Munafik???

 Siapa kenal aku memang tau aku penakut cerita-cerita seram.. Seriously punya lama Peej tu buat citer mistik dia malam jumaat kot entry hantu dia tu.. aku tak pernah baca ok.. Peej tanya "Seriously ko tak pernah baca?" Ye aku nampak tapi aku ignore je.. entry lain ko aku baca hahahah..

Aku bukanlah penakut melampau sangat.. hahah dah penakut tak ngaku plak.. camnilah, aku penakut, so aku akan elakkan diri dari tengok benda-benda yang boleh menakutkan aku.. nanti aku tinggal sorang camne???? teringat-ingat i don't like.

Tapi tapi tapi masa exhibition kat Sg. Petani diorang ajak tengok Munafik.. aku buat pekak je.. benciiiiii... tapi semua tak nak layan aku.. diorang cakap kalau ko tanak tengok ko boleh balik hotel dulu sorang-sorang.. jahat kan??? kenapa aku ada kawan-kawan yang jahat macam ni? terpaksa ikut jugak..

Kitorang tengok berempat.. so susunan dalam panggung.. kiri sekali Pak Radie, aku, Peej and Elly.. Lelaki biasalah tengok kewl je.. Peej kalau nak cover terkejut dia tutup hidung.. ala macam tutup mulut tu.. kenapa eh??? takut tutup mulut tutup hidung?? aku takut tutup mata.. tiap kali aku rasa hantu tu nak keluar atau aku tau lepas tu confirm aku tekejut aku dah tutup mata awal-awal.. hahahahaha.. kalau baru nak seram-seram yang suam kuku tu aku bukak jari sikit.. still boleh nampak.. Ada sekali tak sempat tutup mata.. kongajo sangat.  

 Gaya aku macam orang yang tutup muka tu.. tapi ada lubang sikit.. hahah.. ada satu scene kat bilik mayat tu lahhh... Peej cakap "eh mayat tu gerak-gerak".. aku tengok tak gerak.. then aku tanya "mana gerak?" tetiba mayat tu duduk ke apa tah.. kongajo tekejut beruk ai tau.. terus kaki aku tebukak langgar kaki peej kat sebelah.. padan muka.. Peej pandang aku "dasyatlah ko ni kan.. tekejut memang tekangkang pastu langgar orang pakai lutut ke?" 

Aku jenguk Elly.. dia paling dasyat.. aku tak tau dia tengok cerita cinta korea ke apa ni???? Why????? relax je tongkat dagu menyandar.. scene tekejut dia tenang je.. dia cakap dia dah tau dah lepas ni akan tekejut so buat apa nak tekejut? Eh kenapa aku ada kawan-kawan saiko camni.. sikit pun dia tak tutup mata.. dia ni ada perasaan ke tak??? Helppppppp.. 

Lakonan Nabila Huda memang mantap lah.. dia belakon apa pun menjadik je.. Kalau korang tanya jalan cerita malas ai nak cerita.. nanti dah tak best..

 Best? Memang aku sakit hati scene-scene macam ni.. diorang ni belakon, pastu bila balik rumah tak takut ke???? eiiiii takut.. 

Cerita ni bagi aku ok.. mungkin boleh bagi 4 bintang.. ke banyak sangat tu? hahahah.. ok lah dari cerita cinta-cinta ni.. ada message jugak.. akhir zaman ni macam-macam cara syaiton dan iblis nak sesatkan manusia.. nak akidah kita berpaling dari ajaran Islam.. kalau tak kuatkan iman memang akan sesat walaupun kau seorang ustaz atau imam.. 

Dalam cerita ni wife Syamsul ni meninggal accident.. so dia tak boleh nak maafkan orang dan tak boleh redho.. tapi ustaz? dia berdendam tapi dia alim.. eh tak paham.. kadang tak leh kawal perasaan marah kadang dia ok.. ahh gitu.. 

Ok tak leh cerita detail sangat.. Eh tapi scene kereta Maria (Nabila) tayar pancit dekat terowong tu seram nak mam... tetiba plak ada bola basketball melantun-lantun.. pastu ada budak kecik lek je main bola tu.. pandang sikit je huwaaaa.. pastu hilang.. tetiba bola melantun-lantun sebelah tingkap kereta.. omg kegilaan apakah ini.. kalau aku lah kena macam tu.. mungkin aku akan pitam bangun 80 kali.

Ok kalau korang suka cerita seram silalah tengok Munafik ni.. mana tau korang jenis relaks.. sambil tengok sambil makan popcorn sampai citer habis.. tabik spring.

*eh kat Sg. Petani memang wayang takde iklan yeh? masuk je terus start.. pelik sangat tu.




Love, 
Filla.

13 comments:

Anonymous said...

Haaa.. betul tu kata Elly.. buat apa nak terkejut.. sbb dah jangka mmg akan terkejut. Kali ni tengok rilek2 kira akk bleh geng Elly la tengok tak tutup mata langsung. Betul tu.. takkan ustaz tak redho.. pelik2...

~serikanditanahjauhar

ayukhairy said...

Tak kan tgk kat panggung..mmg penakut orgnya daku ni😂

Jueliza Jamani said...

giler berani kak.. kalo jue tobat lahum nahi mungkar tak mau tgk ok.. hahahah

NUNU EERA said...

da tgk cite ni.. puas ati sgt.. tpi xpuas ati la dgn nabila huda tu,
knp die brani sgt nk msuk dlm tmpt mayat tu? haha..

bett said...

kita geng filla..penakut ..tapi aku walaupun penakut tetap suka citer seram2 nih. kompom aku nak tengok citer munafik ni sebab dengar feedback pon baguih ..tunggu ujung minggu ni. da kenapa lama ko tak hapdate blog ni weh...

FadMN said...

alamak,baru plan nak bawak anak teman.kang mampus budak tu takut.haha,

A.I said...

aku pulak mmg suka citer2 horror gini. bila aku takut, aku tergelak2. ntah nape. tapi suke arrr (kene la ngan aku yg keliwon ni kennn)

miss eimanhikmah said...

en bf ajak tgk tp tak tgk lg...hehehehe

Anonymous said...

bru je lps tgok,ok la,tp xde tekejut2 pon,cuma bg music tu yg cm nk saspen tp xde benda pon
ai tgok smpai ngntuk2 td,tp trpaling suke part dia panggil iblis tu ya ibliss ya ibliss

ASTraveller said...

huhu mmg seram citer ni. smlm tgk pun dicelah2 jari jer

Unknown said...

baru lepas tgk..bestttttt

Unknown said...

omaigad kak filla.. saya pun ada masalah macam akak.. takottt...tapi kena tengok gak sebab nak tau movie tu.

Lida said...

ritu buat2 berani hari jumaat tengah2 hari tu tgk citer ni.. tapi sampai part keta nabila tu tak leh tahan dah.. terus tutup je hahaha...

kita 1 spesis la fila.. kalau tgk citer terkejut ni mmg akan tutup muka & bukak sikit je jari.. walopon dah expect scene tu terkejut.. tak leh nak control gak.. tetap mak terkejut gak...

psstt.. kalau i tgk citer mcm ni pastu duduk sesrg kat rumah.. mmg tak kuar mana2 dah.. duduk je dlm bilik kunci pintu hoi hahahhaha